luftfilter på vga

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
christian
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. september 2022 18:08
Scootere: vga n1 30

luftfilter på vga

Ulæst indlæg af christian »

hej


jeg har overvejet at skifte mit luft filter på min vga n1 til et power filter vil det have nogle konsekvenser på motoren at skifte det ?
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: luftfilter på vga

Ulæst indlæg af Landbo »

christian skrev: 28. november 2022 15:52 hej

jeg har overvejet at skifte mit luft filter på min vga n1 til et power filter vil det have nogle konsekvenser på motoren at skifte det ?
Ja hej.

Bortset fra at karburatoren nok bør dysses om for at motoren vil kunne gå ordentligt, samt den vil larme nok så meget og formodentligt også blive slidt hurtigere op grundet det omtalte power filtre lukker nok så mange små partikler ind i motoren end det originale, kan jeg ikke se det vil få andre konsekvenser for motoren at foretage skiftet. Altså summa summarum, er det en rigtig dårlig ide hvis du vil passe på dit køretøj samt holde det lovligt.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: luftfilter på vga

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja, du bliver helt sikkert nødt til at dysse om. Powerfilteret lukker meget mere luft ind, end det originale. (det er det der er meningen)
Blandings-forholdet vil ændre sig, og motoren vil gå elendigt. Du skal dysse op.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: luftfilter på vga

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo har allerede nævnt nogle af ulemperne, ved et powerfilter. Når det så tisser ned fra oven af kommer der vand ind i karburatoren. Fugt er også et problem. Og så er den infernalske larm, sådan et powerfilter giver fra sig. Lige noget for Politiet.
Besvar