VGA Formula Racing vil ikke starte meeen kører fint

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA Formula Racing vil ikke starte meeen kører fint

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Lidt gæt og ideer:

Måske i stedet for at sprøjte det over det hele så nøjes med kun at sprøjt det på ét sted meget lokalt/tæt på. F.eks. først mellem indsugningsstuds/cylinder og så afprøv om den bedre kan starte.
Og hvis det så ikke hjælper så sprøjt lokalt mellem karburator og indsugningsstuds og se om det hjælper.
Så kan du måske bedre finde præcist det sted som er utæt.

Er det originale dele der passer perfekt?
Kunne måske være pakningen ikke passer helt perfekt hvis det ikke er originalt.
Eller måske der skal sidder en gummiring ved indsugningsstudsen som mangler eller er trykt flad.
Eller der hvor karburatoren spændes på indsugningsstudsen. Tjek at den sidder perfekt på inden du spænder den fast.

Du kunne måske også prøve at trykke det sammen mens du forsørger at starte for at se om det hjælper.
Eventuelt få en anden til at trykke på starteren mens du trykker ned på indsugningsstudsen og trykker karburatoren og indsugningsstuden sammen.
Eller roder med luftfilteret for at se om det hjælper.

Eller tømme karburator og benzintank og fylde frisk benzin på. Måske en anden slags benzin bare for at prøve et eller andet.
Brugeravatar
stepper
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. december 2017 04:54
Scootere: Ejer en t-hansen scooter. Behøver hvis ikke sige mere hehe

Re: VGA Formula Racing vil ikke starte meeen kører fint

Ulæst indlæg af stepper »

Hejsa igen.

Beklager jeg ikke har svaret her inde da jeg har vært virkelig optaget af skolen.

En update til jer.
Son nævt havde jeg skiftet alt hvad hed pakning og tjekket alle utætheder med Startspry.

Problemet var jeg sagtens kunne startede den med StartSpry hver eneste gang men ikke hvis den havde stået i et par dage.

Løsningen var benzin ventilen/hanen. Tog den af og pustede og sugede lidt i den til jeg hørte en tydelig lyd at den åbende og lukkede, og skiftet benzin filter som ikke trængte.

Nu starter den efter man holder startederen i 5 til 10 sekunder hver gang. Tror det er lidt justering der skal til men er løbet tør for tid igen desværre.

Mange tak for jeres tid og hjælp
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA Formula Racing vil ikke starte meeen kører fint

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Eventuelt køb en ny benzinhane. Der er vist gummi i der kan blive dårligt med tiden.
Hvis der har været problemer med den så vender det måske tilbage når den igen har stået noget tid.
Tjek at benzinslanger osv. går ned fra benzintank til karburator hele vejen og ikke ned op ned.
Så kunne du prøve at rense alle de små huller/gange i forbindelse med tomgangssystemet. Ved karburator/tomgangsdyse. Puste igennem og tjekke at der er hul med lys.
Besvar