45 scooter på cykelsti

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
kokken
2. Rang
2. Rang
Scootere: Adly Thunderbike - 1998
Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994
Adly jet 100 - 1997
Geografisk sted: København

45 scooter på cykelsti

Ulæst indlæg af kokken »

Jeg har i den seneste tid bemærket,at der er nogle 45 km/t scooter der foretrækker cykelstien fremfor kørebanen.
Jeg " fangede " en med mit hjemkamera forleden,kan ses som vedhæftet fil.
Jeg kører for det meste i Københavns området og det er også der jeg har set det.
Er der andre stedet i landet det også sker og hvad skulle fidusen være ?
Vedhæftede filer
Screenshot_Drift Life.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Scootere: VGA Vax
Kontakt:

Re: 45 scooter på cykelsti

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ved det ikke så det må blive gæt indtil du får spurgt dem.
Hvor hurtigt kører de så når stor knallert kører på cykelstien?

Kunne være de ikke ved at de ikke må køre der.
Kunne være de plejer at kører der og så har lånt en anden scooter uden at kende forskellen.
Kunne være de kender reglerne men gør det alligevel for at komme mere stabilt frem uden så mange stop. Der er vist nogle steder hvor lyset er grønt hvis man kører en bestemt hastighed.
Kunne være de har fået nok af ubehagelig opførsel/chikane fra bilister der ikke vil dele vejen.
Jps
13. Rang
13. Rang
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

Det koster ihvertfald en bøde, hvis Politiet ser det.
Brugeravatar
Landbo
9. Rang
9. Rang
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Ulæst indlæg af Landbo »

kokken skrev: 4. juli 2022 18:08 Jeg har i den seneste tid bemærket,at der er nogle 45 km/t scooter der foretrækker cykelstien fremfor kørebanen.
Jeg " fangede " en med mit hjemkamera forleden,kan ses som vedhæftet fil.
Jeg kører for det meste i Københavns området og det er også der jeg har set det.
Er der andre stedet i landet det også sker og hvad skulle fidusen være ?
Bortset fra de åbenbart er lidt mere underlige nu til dags, end jeg kan erindre man var under sidste besøg, ved jeg ikke lige hvad der går gennem deres hoved med alt det politi man har rendende rundt på stedet. :yikes:

Man må være utroligt glade for og bidrage til indholdet af landets dummebødekasse, ovre there. :silent:

Nej, har endnu til gode at have set en 45 knallerter rode rundt på cykelstierne her oppe i Thy, men de er også altid meget mere ujævne end den tilhørende kørebaner. Her er det faktisk lige omvendt, da man tit ser en 30 knallert mosle rundt på kørebanen ved siden af cykelstien uden der er skiltet for plaseringen. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Besvar