Explora euro 4 og 5 trækker ikke

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Netpython
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. juni 2022 07:39

Explora euro 4 og 5 trækker ikke

Ulæst indlæg af Netpython »

Har 2 explora hvor jeg har skiftet ny vario, kilerem og kobling og lavet service, samt fjernet omdregningslæser fra koblingen men den trækker ikke.
Hvis jeg stiller den på støtteben og løfter baghjulet, så accelerer den til topfart, men så snart jeg sætter den ned og vil køre på den, så trækker den ik og den kører max 10km/t, som hvis koblingen ikke gad åbne sig.

Håber nogle jan hjælpe.
Takker på forhånd
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Explora euro 4 og 5 trækker ikke

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kunne prøve at sætte pickupen på midlertidigt for at udelukke det.

Hvis du kører uden variatordæksel kan du se hver der drejer rundt og ikke gør.
Måske hold scooterens forhjul ind mod en våg så den ikke kan køre, giv gas og se hvad der sker i variatoren.

Måske delene ikke passer.
Er det originale dele?

Eller måske som du skriver med er koblingsarmene ikke bliver slynget ud. Måske fordi de er nye.
Ellers kunne du prøve at tage koblingen af, vippe koblingsarmene for at slide dem eller tage dem af og sørge for de drejer godt på akslerne.
Du kunne også rense indersiden af koblingsklokken og remskiverne med sprit så der ikke er fedt på og slibe koblingsbelægningen let med meget fint sandpapir så det yderste er frisk.

På min sleb jeg let på akslerne med meget fint sandpapir så koblingsarmene kunne dreje frit og smurt med meget lidt kobberfedt.
Kan være være det er bedst ikke at putte fedt på det måske kan blive slynget ud hvor belægningen skal tage fat.
Besvar