Starter kun ved at pumpe gashåndtag

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Shceden
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. januar 2022 23:06

Starter kun ved at pumpe gashåndtag

Ulæst indlæg af Shceden »

Hej,
Ved at gøre en Giantco 4t i stand. Den har fået ny karburator, nye bensinslanger, vacumslanger, tændrør etc. Den vil kun starte når jeg pumper med Gas håndtaget, stopper jeg, går den i stå efter nogle sekunder. Nogle ideer?
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Starter kun ved at pumpe gashåndtag

Ulæst indlæg af Landbo »

Shceden skrev: 30. januar 2022 23:19 Hej,
Ved at gøre en Giantco 4t i stand. Den har fået ny karburator, nye bensinslanger, vacumslanger, tændrør etc. Den vil kun starte når jeg pumper med Gas håndtaget, stopper jeg, går den i stå efter nogle sekunder. Nogle ideer?
Vil umiddelbart gætte på hoveddyssen er enten tilstoppet eller er alt for lille.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Starter kun ved at pumpe gashåndtag

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der kan sidde en accelerationspump der sprøjter lidt ekstra benzin ind når du slipper og drejer gashåndtaget.
Så hvis det hjælper er det så nok fordi den ikke får benzin nok. Måske der kommer luft ind hvor der ikke skal.
Så tjek at det hele sidder tæt og der ikke er studser som mangler slanger.
Så kan du prøve at justere tomgangsskruen.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Starter kun ved at pumpe gashåndtag

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Hej.
Hvis den ikke kan køre i tomgang uden du pumper gassen, kunne det tyde på at tomgangs-dysen er tilstoppet. Prøv evt. at ta den ud, og se om der kommer lys igennem. Tomgangs-dysen har en meget lille åbning, og er ekstrem følsom over for skidt/støv.
Selv nye karburatorer kan have efterladenskaber fra produktionen, der nemt tilstopper dysen.
Besvar