kymco agility 50

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
BimmerDK
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. januar 2022 12:46
Scootere: jeg har en kymco agility 50

kymco agility 50

Ulæst indlæg af BimmerDK »

hej først ved jeg ikke om det er her man skal spørge men jeg prøver jeg har som sagt en kymco agility 50 hvis jeg er heldig kan jeg starte den og køre men har jeg kørt på den i 10 min og slukker den og vil køre 5 til 10 min efter kan jeg ikke starte igen og har lige skiftet batteri så det kan ikke være det er der nogen der har et forslag til hvad det kan være ??
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: kymco agility 50

Ulæst indlæg af Landbo »

BimmerDK skrev: 12. januar 2022 12:51 hej først ved jeg ikke om det er her man skal spørge men jeg prøver jeg har som sagt en kymco agility 50 hvis jeg er heldig kan jeg starte den og køre men har jeg kørt på den i 10 min og slukker den og vil køre 5 til 10 min efter kan jeg ikke starte igen og har lige skiftet batteri så det kan ikke være det er der nogen der har et forslag til hvad det kan være ??
Der er to ting jeg lige kan komme i tanke om.

1. Karburator is, omend det efterhånden er sjældent man ser det med de 10 % bioetanol man nu om dage blander i 95 oktans benzin. Du tjekker for is i karburatoren ved at skrue luftfilteret af og kigge ind i karburatorens lysning. Ligger der noget gulligt grød lider køretøjet af karburatoris. Kuren er of hælde 5-10 % karburatorsprit i tanken. Måske der er en indstilling i luftfilteret der skal bruges ved vinterkørsel ?

2. Tjeck om der er gnist på tændrøret ved og skrue det ud når den strejker ved og isætte tændrøret i hætten og holde metaldelen ned på en ikke malet metalflade. Kan du ingen gnist finde er det normalt tændspolen der er kortslutter når de bliver varm.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco agility 50

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er det rigtige sted at spørge.

Kunne måske være ventilspillerummet eller manglende benzin.
Men det er normalt at 4 takt har svært ved at starte. Specielt i koldt vejr.

Mål ventilspillerummene for indsugnings- og udstødningsventilen.

Du kunne prøve at afmontere chokerstikket og prøv det nogle dage for at se forskellen.
Hvis det bliver bedre er det vel manglende benzin.

Når du starter motoren kan du prøve at pumpe på gashåndtaget hvor du slipper det helt og drejer 3 cm og slipper og osv.
Der sidder en accelerationspumpe i bunden af karburatoren som sprøjter lidt ekstra benzin ind når du gør sådan.
Og du kan prøve at køre med elstarteren og dreje gashåndtaget langsomt og lytte om den er ved at starte når du holder gashåndtaget drejet på en bestemt måde.

Grundig rens af karburator vil sikkert hjælpe.
Tomgangsdyse, strålerør, de små gange osv.
Tjek om der er revner i gummimembranen øverst i karburatoren.

Sørg for det nye batteri er opladt.

Prøv almindeligt service hvis den trænger til det.
Ikke sikkert det hjælper på problemet men så er det i orden.
Rens luftfilter, motorolie, korrekt motorolieniveau, rens/mål tændrør.
billed0747.jpg
Besvar