hooper leo

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
clausaj
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. november 2021 08:30

hooper leo

Ulæst indlæg af clausaj »

Jeg har en Hooper Leo som driller mig meget. Den vil kun starte hvis jeg afdækker indsugningen med hånden og efter start holder indsugningen delvis dækket. Jeg har monteret nye pakdåser og pakningen i hele motor. Nyt stempel med ringe. Cylinder er meget fin. Membran er tæt. karburator er fuld af benzin og renset flere gange. Er der den der har prøvet det samme eller har en Hooper Leo da jeg ikke helt kan finde uf af hvordan diverse slanger skal sidde. De var afmonteret da jeg fik den.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: hooper leo

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Måske det kunne være hvis du ikke har monteret vakuumslangen så den suger luft ind hvor den ikke skal.
Tag diverse billederne så vi kan se om slangerne sidder korrekt.
Brugeravatar
clausaj
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. november 2021 08:30

Re: hooper leo

Ulæst indlæg af clausaj »

Jeg har prøvet at vedhæfte et billede.
det er en mikuni karburator
den sorte slange der åbner for benzintilførsel er tilkoblet på karburator lige under den grønne slange.
der ligger en sort slange med bolt i på venstre side af billedet der kommer fra benzinhanen ????
der er en tynd sort slange der er monteret på en lille studs øverst på billedet og den går under cdi boksen og krydser den anden sorte slange og hænge bare under scooteren.
Olie smørring har jeg ikke sat til idet jeg roder med motoren. (har bare påfyldt blandet benzin)
Der er godt ikke monteret en slange olie tilførsels delen på oliepumpen
Vedhæftede filer
20211129_103220[815].jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: hooper leo

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Afmonter henzinhanen og kig på den og tag billeder.
Der kan være nogle pile der vise hvilken vej benzinen flyder.
Den kort slange med bolten er muligvis til mellem benzinhane og karburatoren med den længe den her.
Når du engang tror du har sat alle slanger korrekt så afmonter CDI-boksen så vi kan se studserne der og på karburator og benzinhane for at se om det ser korrekt ud.
Hvis der f.eks. er en studs på indsugningsstudsen hvor der ikke er monteret noget på så kunne det måske være derfor det hjælper at holde for luftfilteret.
benzinhane.jpg
Brugeravatar
clausaj
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. november 2021 08:30

Re: hooper leo

Ulæst indlæg af clausaj »

Der kommer fint benzin ned til karburator så den del er ok. Benzinhanen åbner fint når jeg har fået den igang med lidt hjælp fra benzin jeg fylder ind i indsugning. Jeg kan ikke se nogle steder hvor der er flere ledige studse. Den tynde slange passer på den ene side af karburator og hvis jeg puster lidt i den kommer flyder der lidt benzin på fra svømmehuset som den kan suge med ind, men det giver ikke mening da der vel ikke er nogle steder hvor der kommer tryk op som skal bruges til at sætte på karburator. Overvejer om der skal ny karburator til og evt ny membran til og det koster at blive ved at skifte dele hvor jeg ikke kan se nogle fejl.
Brugeravatar
clausaj
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. november 2021 08:30

Re: hooper leo

Ulæst indlæg af clausaj »

Opfølgning på problemet. Købte en helt nyt karburator og nu kører den. Jeg har ellers renset og renset karburator på alle mulige måder med alt skilt af og med trykluft. Men fakta er at den kan starte nu og kører. Tak for tegning og gode råd.
Besvar