PGO DR.Big årgang 2004

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
madsls
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. september 2021 13:22
Scootere: PGO Dr.Big

PGO DR.Big årgang 2004

Ulæst indlæg af madsls »

Jeg har fornyligt købt en PGO DR.Big årgang 2004. hvor to skiver var pilt ud.

Jeg har nu sat skiven i, samt sat org ruller i. Men sælgeren sagde der skal sidde en Begrænsningsplade mellem karburator og membran. "https://speedline.dk/pgo-dr-big/karbura ... m-original"

Jeg har idag monteret div ting, men jeg har ikke kunne montere studsen. Men bliver så usikker på om det er sådan en der skal ide på den? Jeg ved at på SpeedLine de skriver at det er fra modeller fra 2005 og frem, hvor min er 2004. - Men om nogle kan bekræfte og eller af bekræfte det er sådan en der skal i eller noget andet?

Jeg prøver at gøre den lovlig, samt den har en ulovlig udstødning? "JK" mærke. Men om dette har en betydning? Den køre på GPS mellem 41/42km/t på lige vej.

Eller kan man smide letter ruller i, da der er kommet 7.5 nu.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: PGO DR.Big årgang 2004

Ulæst indlæg af Jps »

På min big fra 2001, var der ikke begrænsning i membranen. Og det skal der heller ikke være. På gliderøret ved variatoren ska der sidde en ring, der er 7,5-8 mm bred. Du er så nødt til at skifte den JK udstødning ud med en lovlig en. Den skal så være uden katalysator. JK udstødningen giver for megen fart, trods der er monteret andre begrænsninger, på Big'en.
Brugeravatar
madsls
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. september 2021 13:22
Scootere: PGO Dr.Big

Re: PGO DR.Big årgang 2004

Ulæst indlæg af madsls »

Jps skrev: 11. september 2021 11:22 På min big fra 2001, var der ikke begrænsning i membranen. Og det skal der heller ikke være. På gliderøret ved variatoren ska der sidde en ring, der er 7,5-8 mm bred. Du er så nødt til at skifte den JK udstødning ud med en lovlig en. Den skal så være uden katalysator. JK udstødningen giver for megen fart, trods der er monteret andre begrænsninger, på Big'en.
Tak for dit svar. Så var det sikkert spild af penge at købe den tarp jeg købte så, men ringen er monteret. og med udstødningen ved jeg ikke hvad jeg skal gøre da jeg ikke har penge til en ny endnu, da en org koster mindst 1000 kr for ny.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: PGO DR.Big årgang 2004

Ulæst indlæg af Jps »

madsls skrev: 12. september 2021 00:42
Jps skrev: 11. september 2021 11:22 På min big fra 2001, var der ikke begrænsning i membranen. Og det skal der heller ikke være. På gliderøret ved variatoren ska der sidde en ring, der er 7,5-8 mm bred. Du er så nødt til at skifte den JK udstødning ud med en lovlig en. Den skal så være uden katalysator. JK udstødningen giver for megen fart, trods der er monteret andre begrænsninger, på Big'en.
Tak for dit svar. Så var det sikkert spild af penge at købe den tarp jeg købte så, men ringen er monteret. og med udstødningen ved jeg ikke hvad jeg skal gøre da jeg ikke har penge til en ny endnu, da en org koster mindst 1000 kr for ny.

https://speedline.dk/pgo-dr-big/udstoed ... riginal-26 :)
Besvar