Vga explora tomgangskrue

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Vgaexplora2018
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. august 2021 21:40
Scootere: Vga explora euro 4 2018

Vga explora tomgangskrue

Ulæst indlæg af Vgaexplora2018 »

Hej
Her for et stykke tid siden pillede jeg ved tomgangsskruen fordi min vga explora euro 4 gik i rigtig lave omdregninger og nogle gange gik ud. Det var for det meste når jeg havde kørt og så stået stille i tomgang i et halvt minut og så gav den lidt gas, så går den næsten ud. Men nu har jeg kommet til at skrue alt for meget rundt på den fordi koblingen begyndte at tage fat og jeg kørte 10kmt i tomgang og så nu har jeg altså rodet det hele sammen :crazy:
Så er der en måde jeg kan sætte den helt tilbage til normal, eller noget hjælp til hvor den skal sidde? Tak :P
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vga explora tomgangskrue

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan indstille den ved at køre motoren varm og så dreje på tomgangsskruen så den kører med lavere omdrejninger end at koblingen tager fat men hurtigt nok til ikke at gå ud.
Så drejer du gashåndtaget nogle gange og se hvordan den falder tilbage til tomgang og justere på tomgangsskruen igen indtil du finder en god indstilling.
Når så motoren er kold og chokeren giver ekstra benzin (højere omdrejninger) så kan det være nødvendigt at justere lidt igen hvis koblingen tager fat.
Brugeravatar
Vgaexplora2018
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. august 2021 21:40
Scootere: Vga explora euro 4 2018

Re: Vga explora tomgangskrue

Ulæst indlæg af Vgaexplora2018 »

Okay det har jeg lidt prøvet på men jeg gav op… jeg tror jeg vil prøve igen i morgen. Jeg havde nemlig kørt rundt for at holde motoren varm og så indstillet den og det så fint ud borset fra den gik rigtig lave omdrejninger igen, men så da den var kold og jeg skulle starte den, så tog den virkeligt meget gas da den stod stille, så jeg må have stillet den for højt… men tak for svaret
Besvar