Problemer med Piaggio Zip 4t

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Stefan
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. marts 2021 15:59
Scootere: Piaggio Zip 4t

Problemer med Piaggio Zip 4t

Ulæst indlæg af Stefan »

Hej

Jeg har problemer med min scooter som er en Piaggio Zip 4T 50. Sagen er den pludselig ikke ville starte næste dag efter at jeg havde været ude at køre (hvor at den virkede helt fint).
Hverken elstarteren eller kickstarten virkede. Jeg skiftede så til et nyt tændrør og så kunne den starte igen. Efter et par ture, var den så gal igen. Den ville ikke starte igen. Tjekkede så om der kom gnist fra tændrøret ved elstart og det gjorde der ikke. Jeg køber så en ny CDI boks og den starter igen. Forleden kørte jeg ca. 2 km og lige pludselig skete der intet da jeg drejede på gashåndtaget. Motoren var stadig i tomgang, men ikke sådan rigtigt. Jeg slukkede efterfølgende for tændingen og så gad den ikke at starte igen. Når/hvis den virker, så vibrerer den mere end den plejer når jeg kører på den synes jeg og den larmer også lidt mere end den plejer (den lyder i hvertfald anerledes).

Hvad kan der være galt?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Problemer med Piaggio Zip 4t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan prøve og læse fejlfindingen i servicemanualen til din model og se om du kan finde noget der passer med det du oplever.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... iaggio.php

Måske dårlig elektrisk forbindelse.
Prøv eventuelt at sætte den gamle/originale CDI-boks i igen og se om det med vibrationerne går væk.
Besvar