Baotian problem

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
neccc
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. februar 2014 16:17
Scootere: Speedfight 2

Baotian problem

Ulæst indlæg af neccc »

Hejsa

Jeg har sådan en baotian, som jeg efterhånden har brugt lagt tid på, det køre sådan set fint, men den har et lille problem og det er når man starter den så starter den perfekt, og står fint i tomgang, men hvis man så lader den stå i tomgang, så i det øjeblik hvor chokeren slår fra, så dør den også er den umuligt at starte igen, den prøver kan man høre men det er som om den for får lidt benzin, jeg kan så holde for indsugningen til luftfilteret så den ikke får noget luft også kommer den igang igen, også kan man køre uden problemer, og det samme glæder faktisk også hvis du starter den når den er kold også køre de afsted så er der ikke nogle problemer, det er kun hvis du laver det nummer med at starte den også lader den stå i tomgang så går der noget galt i den overgang fra choker til ikke choker, så jeg tænker kan det være choker er for hurtig til at slå fra i forhold i forhold til hvad der er normalt er det muligt? skal siges ventilerne er tjekket og kontrolleret og karburatoren er blevet renset osv..

på forhånd tak

Peter
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan tage stikket af til chokeren så den altid er åben så kan du teste mere.
Tjek at det holder tæt der hvor karburatoren/indsugningsstudsen/luftfilter/slanger er monteret så ikke der komme luft ind steder hvor det ikke skal.
Så kan du rense karburatoren. Dyserne, alle de små gange/huller. Specielt ved tomgangsdysen.
Brugeravatar
neccc
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. februar 2014 16:17
Scootere: Speedfight 2

Re: Baotian problem

Ulæst indlæg af neccc »

Hejsa

Hvis den ikke var tæt de der steder, så ville den vel ikke kunne holde tomgang, synes normalt når der kommer "falsk" luft ind så køre den meget op og ned i tomgang, men det er en god ide det med at prøve at tage stikket af også se hvad der så sker.. har du prøvet at chockeren er for hurtíg til at lukke? for jeg har kun prøvet hvor de ikke virker..

Tak

Peter
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nej har jeg ikke prøvet.
Brugeravatar
neccc
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. februar 2014 16:17
Scootere: Speedfight 2

Re: Baotian problem

Ulæst indlæg af neccc »

ok så du tænker måske ikke det er det der er problemet? kan det være noget dysse noget eller justering?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har aldrig hørt om en choker der lukker for hurtigt.
Måske. De er meget små de huller der er i dyserne osv. Specielt tomgangsdysen.
Du kan da prøve og justere tomgangen højere. ½ eller 1 omgang i urets retning og prøve forskellen.
Brugeravatar
neccc
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. februar 2014 16:17
Scootere: Speedfight 2

Re: Baotian problem

Ulæst indlæg af neccc »

Jeg har her igår haft karburatoren skildt ad og blæst alt igennem og jeg kunne se at der var hul igennem dyserne, men om hullet er den størrelse som det skal være ved jeg jo ikke..

Er det tomgang dyssen der 100% styrte når den står i tomgang, for så kunne jeg jo prøve at smide en anden dysse i, har nogle karburatore liggene

Men som sagt er der jo kun et problem når den går fra kold til varm det er jo ikke et konstant problem.
Brugeravatar
neccc
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. februar 2014 16:17
Scootere: Speedfight 2

Re: Baotian problem

Ulæst indlæg af neccc »

Hej igen

Fandt lige den her på din side det er vi virkelig godt beskrevet og godt arbejde.. https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... urator.php
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tomgangsdysen og blandingsskruen skulle have mest betydning ved tomgang i følge billedet på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... ingsomrade
Besvar