VGA kan ikke tage hurtig gas - og ryger lidt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ITemplate
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 16. oktober 2019 00:38

VGA kan ikke tage hurtig gas - og ryger lidt

Ulæst indlæg af ITemplate »

Hej forum,

Efter at have været stjålet har min VGA Explora (2017) svært ved at tage gas "hurtigt". Fx hvis man holder stille og giver fuld gas så dør den. Hvis man gør det langsomt eller i ryk - så tager den fint fuld gas og kører som den skal ellers. Eneste detalje er at den ryger lidt (og lugter lidt underligt).

Jeg tænker blandingsskrue - men kan ikke finde den. Burde ikke være så svært, for der er for pokker vel kun 2 skruer: Tomgang (fundet :)) og blandingsskruen. Er der nogen der ved hvor den sidder gemt?

Ved det kan være 1x10^3 andre ting galt - men hvis I nu skulle komme med et bud på hvad der kunne være sket "pludseligt"? Den kørte super fint den ene dag - så blev den stjålet og fundet efter 2 dage. transporteret hjem (liggende) og har derefter haft ovenstående problem(er). Intet synligt galt med knallerten ellers...

Ideer?

/Werner
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA kan ikke tage hurtig gas - og ryger lidt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan måske være der er løbet olie ud i udstødningen hvis den har ligget ned.
Tjek motorolieniveau og gearolieniveau.

Prøv bare og kør noget tid f.eks. nogen lange ture så udstødningen bliver godt varm så går det med røgen måske væk.

Hvis du vil kan du skrue lidt op for tomgangen.
Prøv med en halv omgang i urets retning.
Kør scooteren både kold og varm et par dage og se forskellen.
Så kan du prøve en halv omgang mere hvis ikke det er nok.

Ellers sidder der en accelerationspumpe i hjørnet af karburatoren som skal sprøjte ekstra benzin ind når du drejer gashåndtaget.
Hvis du tage luftfilterkanalen af så kan du tjekke at den sprøjter benzin når du trykket ned på accelerationspumpen og også når du drejer på gashåndtaget.
Brugeravatar
ITemplate
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 16. oktober 2019 00:38

Re: VGA kan ikke tage hurtig gas - og ryger lidt

Ulæst indlæg af ITemplate »

Fedt - jeg vil afprøve det hele i weekenden, tak for svar!
Besvar