Side 1 af 1

Nogen der kan fortælle mig....

: 20. marts 2011 10:02
af westenkaer
For EEN gangs skyld er det ikke min scooter den var gal med, men min nabo`s Baotian Classic.

Han kom hen til mig med en SÆR fejl - som nu (forhåbentlig) er løst:

Den gik UJÆVNT i tomgang. Forsøgte han at give gas klonkede og hakkede den bare UDEN at tage omdrejninger. Men hvis han stod og vrikkede gashåndtaget flere gange fik den pludselig gas og så kørte den ganske fint. Bremsede man ned igen var fejlen der med det samme igen.

Lede lede!! En venlig sjæl gav det råd at kigge efter falsk luft. Søreme om ikke røret fra luftfilteret ind i karburatoren sad LØST på. Derefter kik motoren FINT igen.

MEN: Hvorfor nægter den at tage gas pga. et simpelt LÆK? Ved godt at der skal være ret blanding osv, men derfor burde den da tage gas alligevel, men det gjorde den ikke. Den skulle "overtales" for at tage gas.

Tomgangen var ujævn, men den gik ikke ud.

SUMMA: Hvorfor er overgangen mellem en ujævn tomgang til at tage gas så besværligt ved falsk luft? Hvilke mekanismer er i spil? Eller har jeg overset andre fejl og så blot løst en del af problemet??

Re: Nogen der kan fortælle mig....

: 20. marts 2011 19:23
af Jps
Luft og benzinmængde, skal passe sammen. Gør de ikke det, har du balladen.

Re: Nogen der kan fortælle mig....

: 21. marts 2011 15:25
af scootergrisen
Jeg siger også at det er fordi benzin/luft blandingsforholdet skal være rigtigt.
Og hvis luftkanalen sidder løst så kan der jo kommer ekstra luft ind også bliver blandingen ikke optimal. Altså det kan nok godt brænde men der er for meget luft i forhold til benzin for at det kan brænde fuldstændigt eller sådan noget.
Den ville også køre dårligere hvis der kom for meget benzin ind.

Jeg tror at hvis der er formeget benzin så er der noget benzin tilbage i forbrændingskammeret fordi der ikke var nok luft til at brænde det også kommer det ud i udstødningen.
Hvis der er for meget luft så vil jeg tro at alt benzinen brænde men at der ikke er så meget benzin i forbrændingskammeret fordi der jo er ekstra meget luft også er der vel ikke så meget kraft.

Desuden er det helle ikke godt når blandingsforholdet er forkert i kang tid fordi så kan der blive for varmt eller ikke varmt nok og det kan man så se på tændrøret hvis det er forkert.

Re: Nogen der kan fortælle mig....

: 25. marts 2011 19:43
af westenkaer
Baotian Sverige oplyser at de grundigt har testet begge modeller på deres scootere. De oplyser, at det gør ABSOLUT ingen forskel hvilken af disse man vælger. Køb den billigste, som de sagde.

Forudsat - selvfølgelig - at de har samme mål (min er 16,0mm. 16,0mm forefindes både med buet og skrå bund - ligeså gør 16,4mm).

Tilmed fik jeg et lille fif til at montere en besværlig membran:

Smør en fed syrefri fedt hele vejen rundt på kanten af membranen (den der skal gå ned i rillen ved låget). Det skader ikke og holder en besværligt membran på sin plads, således at man ikke kommer til at klemme den i låget.

Manual til Suzuki Raddress 45

: 4. april 2011 08:35
af carsten
Hej med jer.
Er der en af jer der har en manual til en Suzuki Raddress 45 årgang ?? det er ok med et kopi mod lidt betaling selfølgelig.

mvh carsten.

PS Scootergrisen p.... god side.

Re: Manual til Suzuki Raddress 45

: 5. april 2011 14:17
af scootergrisen
carsten skrev:Hej med jer.
Er der en af jer der har en manual til en Suzuki Raddress 45 årgang ?? det er ok med et kopi mod lidt betaling selfølgelig.

mvh carsten.

PS Scootergrisen p.... god side.
Hej og tak for ros.
Du kan prøve og oprette et nyt emne istedet for at svar på her også skrive fordi ellers ser folk det nok ikke.
Du skal bare gå ind i Snak om scootere også trykke "nyt emne".