PGO X-Hot 50, ingen strøm - hvad så?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Agurken
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. november 2019 22:23
Scootere: Piaggio Typhoon 2001 (45 km/t)
PGO X-Hot 50 (30 km/t)
VGA Mover (30 km/t)

PGO X-Hot 50, ingen strøm - hvad så?

Ulæst indlæg af Agurken »

Hej.

Jeg har fået en X-Hot 50 (som på billedet) foræret af en ven, hvis naboer desværre har mishandlet den og givet op på den (de er bare dovne :detective:).

Den er faktisk i rigtig fin stand, men af en eller anden årsag har de formået at flå alle næsten ledninger bag frontskjoldet i smadder, men det lader mest til at være ledninger der går til lys, blinklys osv. Når jeg sætter boosteren til ledningerne til batteriet, kommer der absolut ingen respons. El-start, horn, display virker ikke, selvom ledningen dertil er intakt. Vil dog pointere at der ikke sidder nogen sikring i, men dette plejer ikke at være et problem på min Typhoon.

Burde jeg lige starte med at finde en 10 eller 7,5 amp sikring først, eller er der nogen der kan fortælle mig hvilke ledningersforbindelser (til/fra) der typisk involvere el-start, for jeg har desværre intet ledningsdiagram til scooteren. Har desværre ikke så meget styr på det elektriske ved scootere.

God dag til alle derude! :)

Billede
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: PGO X-Hot 50, ingen strøm - hvad så?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har vist ikke noget eldiagram til PGO X-hot men du kan prøve eldiagrammet til PGO G-Max, måske det er det samme:
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... tompgo.php

Ville nok være en god ide med sikringer som originalt men det må du jo selv bestemme.
De er der for at give færre problemer.

Og så tag batteriet ud og oplad det hvis du har mulighed for det og se om det kan holde opladningen eller om du måske skal have et nyt batteri.
Mål med multimeter. Det skal gerne være omkring 12,8 volt når det er fuldt opladt. Hvis det f.eks. er under 12 volt efter en hvile periode på 1 time så er det enten eller opladt eller også kan det ikke holde opladningen.

Du kan tage en masse billeder.
Eventuelt undersøg scooteren inden du går i gang med at bruge en masse penge.
Besvar