t hansen vga n1

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
timvgan1
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26. september 2019 10:25
Scootere: jeg har en vga n1 er meget glad for den kør super godt og langt omkring 33.5 km på en litter

t hansen vga n1

Ulæst indlæg af timvgan1 »

hej jeg købt en ny vga n1 den første april 2019 og den har havdet på værksted 5 gange på grond af den bruger for meget olie den kan kun kør 70km på det olie den har i bundkarde det er for meget og vær gang jeg kør den til t hansen så tager de den ind men det er det samme problem med den når den komme ud jeg ved ikke hvad jeg skal gør de bliver bare ved med at siger når jeg ringer til dem at vi tager den ind og kikker på den men de laver den jo tydligvis ikke
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: t hansen vga n1

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og beskriv problemet mere flere detaljer.
Hvor meget olie har den brugt?
Hvordan ved du det?
Hvordan har du målt det?
Har du fyldt olie på?
Hvilken olie, hvor meget, hvordan?

Den har en 4 takt motor så det er meningen der skal være cirka 0,8 liter motorolie i som du kan tjekke med oliepinden.
Når man så har kørt x antal km så skal motorolien skiftes. Altså den brugte motorolien skal drænes og ny motorolie skal fyldes på.

Det er ikke ligesom på 2 takt motor hvor man skal fylde olie i en olietank efterhånden som det bliver brugt.

Når du tjekke olieniveauet så sørg for at scooteren står et vandret sted på centerstøtteben, tør oliepinden og sæt den i uden at drej den i og aflæs niveauet.
Hvis niveauet har været oppe på maks. og allerede er nede på min. få km efter så er der et eller andet i vejen med motoren.
Tjek på motoren om du kan se der er kommet olie ud nogen steder.
Se udstødningsrøgen om der kommer olie/synlig røg ud.
Brugeravatar
timvgan1
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26. september 2019 10:25
Scootere: jeg har en vga n1 er meget glad for den kør super godt og langt omkring 33.5 km på en litter

Re: t hansen vga n1

Ulæst indlæg af timvgan1 »

Det er det jeg siger den kan kør 70 km på alt det olie der er på den og den drypper ikke nogen steder fra og vær gang inden den bliver starte tjække jeg olien den sidste tur jeg kørte var den på Max inden jeg kørte og der jeg tjække næste gang var den nede halvt på pinden og det var på 40km
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: t hansen vga n1

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Husk og foretag målingerne på samme måde.
Hvis motoren ikke har været brugt for nylig så har mere af motorolien formodentligt samlet sig i bunden i forhold til hvis du måler kort tid efter motoren har været tændt.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... df#page=28
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... lie_niveau
Brugeravatar
timvgan1
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26. september 2019 10:25
Scootere: jeg har en vga n1 er meget glad for den kør super godt og langt omkring 33.5 km på en litter

Re: t hansen vga n1

Ulæst indlæg af timvgan1 »

Jeg kør næsten vær dag på den og måler inden jeg kører og der mangler være gang jeg kører omkring 150km om ugen
Besvar