VGA FireFox, saddel låst

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ThomasHej
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. september 2019 18:27
Scootere: 2 børn med VGA FireFox 30 (model 2017)

VGA FireFox, saddel låst

Ulæst indlæg af ThomasHej »

Hej Folkens,

Håber en fix person kan hjælpe. Låsen til sadlen på min VGA FireFox (model 2017) er "gået i udu". Låsen virker fint nok, og kan dreje rundt, men den har af ukendte årsager ikke længere kontakt til låsemekanismen som holder sadlen låst. Jeg går ud fra, der er et kabel som enten er knækket eller "hoppet af" på den ene eller anden måde. Der føles ikke nogen modstand i låsen som drejer frit med den korrekte nøgle.

Jeg har forsøgt at afmontere sadlen ved at skille det forreste hængsel ad, men den bagerste del af sadlen er låst fast. Jeg har på en anden knallert set, at det er en bøjle som låses af en pal. Hvordan kommer man ind til den - eller er der en som ved hvad man skal gøre?


Thomas
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA FireFox, saddel låst

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og pres hårdt ned på sædet lige over hvor sædet låses fast mens du drejer nøglen.
Hvis man f.eks. lægger noget i sædeboksen som er lidt for stort til at kunne være der så man skal presse hårdt ned på sædet for at læse så kan det måske være der er noget friktion der gør at låsen ikke vil slippe.

Ellers prøv og hold en finger på ringen omkring hullet hvor du stikke nøglen i og se om ringen drejer med rundt.
Hvis den gør det så prøv og pres ind på ringen så den ikke drejer med når du drejer nøglen.
Brugeravatar
Flitz
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. juli 2019 19:29
Scootere: Vespa ET2 - 2004
Baotian City - 2015
Sym Orbit II - 2017
VGA Firefox - 2017

Re: VGA FireFox, saddel låst

Ulæst indlæg af Flitz »

Har du fået løst problemet Thomas ? eller skal jeg tage nogle billeder af mekanismen på min Firefox, så vi evt kan blive lidt klogere.
Besvar