Spycam på Kymco'en :)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3544
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Spycam på Kymco'en :)

Ulæst indlæg af Jps »

Sådan bare for sjovs skyld, har jeg sat et kamera på Kymco'en. Har haft det liggende i en skuffe, i en 10-11 år. Det skal nu prøves, om det stadig virker. Beklageligvis kan jeg ikke finde manualen, men har fundet video'er på Youtube, om det. Det blev købt i Netto for 200 kr, i sin tid.
Senest rettet af Jps 27. august 2019 16:08, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11151
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Spycam på Kymco'en :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Sæt det på din hjelm med mindre du vil have rystede optagelser.

Havde du ikke et andet kamera?
Eller solgte du det eller måske jeg tænker på en anden.

Du kan eventuelt prøve og tilslutte en power bank (eksternt batteri) hvis batteriet er dårligt og ikke er til at oplade/skifte.

Har du vist optagelser med det kamera?

Hvis du har en gammel hjelm som du ikke har noget i mod at ødelægge så kan du udhule kæbedele så der er plads til kameraet på indersiden af visiret.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3544
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Spycam på Kymco'en :)

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 22. juli 2019 20:31 Sæt det på din hjelm med mindre du vil have rystede optagelser.

Havde du ikke et andet kamera?
Eller solgte du det eller måske jeg tænker på en anden.

Du kan eventuelt prøve og tilslutte en power bank (eksternt batteri) hvis batteriet er dårligt og ikke er til at oplade/skifte.

Har du vist optagelser med det kamera?

Hvis du har en gammel hjelm som du ikke har noget i mod at ødelægge så kan du udhule kæbedele så der er plads til kameraet på indersiden af visiret.
Jeg har det lille kamera, og så selvfølgelig et almindeligt digitalkamera. Begge er blevet brugt til at filme nogle korte scooterture her i området hvor jeg bor.

Og ja jeg har vist optagelser med det lille kamera, men de film har jeg så fjernet fra Youtube for længe siden. Det kan måske sidde på siden af den hjelm jeg har, med hjælp fra det kraftige velcro jeg har brugt til Kymco'en.

Jeg prøver at oploade en lille sekvens i morgen engang :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3544
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Spycam på Kymco'en :)

Ulæst indlæg af Jps »

En lille film med kameraet optaget i 2008. Beklageligvis kunne jeg ikke finde et konverteringsprogram uden vandmærke. Youtube ville ikke oploade AVI filen.

https://youtu.be/Za-2D9PGU6I
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11151
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Spycam på Kymco'en :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11151
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Spycam på Kymco'en :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan prøve og omdøbe filen fra avi til mp4 og se om de vil tage imod den.
Men synes du skal glemme det kamera og hellere købe et gopro eller lignende. Eventuelt brugt med diverse ekstra tilbehør.

Du kan sammenligne med den optagelse jeg lige har lavet med gopro hero 2 og chest mount og se om du ikke også skal have lignende kamera.
Eller måske du kender nogen som har et bedre kamera som du må låne i en periode.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3544
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Spycam på Kymco'en :)

Ulæst indlæg af Jps »

Jeg har konverteret fra AVI til MP4 ;) Ellers kunne jeg jo ikke oploade den på Youtube. Og gider ikke investerer i et gopro ). Det lille kamera blev kun købt, så der kunne laves lidt sjov med det.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11151
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Spycam på Kymco'en :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Omdøbning er når du ændre filnavnet.
Kunne måske være de havde en regel om at filnavnet absolut skal ende med noget bestemt.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3544
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Spycam på Kymco'en :)

Ulæst indlæg af Jps »

Optog en film på min indkøbstur idag. Det blev en så rystende oplevelse, at jeg ikke vil lægge den ind. så skal det være godt, skal det åbenbart være GoPro.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11151
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Spycam på Kymco'en :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du kender en som har gopro eller lignende kunne du prøve om du må låne det så får du sikkert lyst til at købe et selv.
Besvar