Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

Dintid skrev: 21. august 2018 15:05 Har lige læst hele tråden, og været hyggeligt at følge med i. Specielt pga de mange fine billeder 👍

Ang det med ryggen, så er min ryg ødelagt. Er kronisk smertepatient og har fået bevilliget en 3-hjulet el-scooter... men prøvede nogle forskellige og endte med ar købe en VGA N1 45 i stedet.

Den ryster ikke og er fint fjedret, samt de 12” fælge hjælper en del ifht de mere normale 10” der er på mange.

Det med 45 er fordi jeg så må (skal) køre på vejene, og ikke på cykelstierne, hvor asfalten altid er mega dårlig ifht kørebanen. I hvert tilfælde tilfældet her i Aalborg by.

Jeg skal mest blot undgå at dreje ved start, da det kan give ryk i ryggen, ligesom U vending skal foretages meget langsomt (samme problemstilling), og så undgå diverse huller i vejen mv.

Hvor meget koster sådan en Moover ellers? Er jo mega handy.. på papiret i hvert tilfælde.
Moveren importeres ikke mere, og kostede 14-15.000 kr fra ny af. Nu har jeg så også en Kymco Super 8, som er lidt bedre fjedret, end Moveren.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 21. august 2018 12:08 Støddæmperen kan vel skiftes men ja det kedeligt når det er så hårdt.
Den er jo lavet til transport af gods så det er nok derfor den er hårdt fjedret.
Støddæmperen kan skiftes, ja. Men til hvilken udgave? (gas/luft/olie). Den skal være 29 cm fra midten, af hullerne.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

Satte begrænserledningen på fra den skrottede scooter idet ledningen var hel. Det kan man ikke sige om den der sad på. Føleren hænger kun i nogle få tråde.

Den til venstre, er den der sad i:
Senest rettet af Jps 27. august 2019 16:23, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tænker det er en tyndere tråd der skal til i fjederen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 21. august 2018 17:57 Tænker det er en tyndere tråd der skal til i fjederen.
Hvilken fjeder??
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den store tykke fjeder der sidder rundt om støddæmperen mellem motorblokken og bagenden.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 21. august 2018 19:01 Den store tykke fjeder der sidder rundt om støddæmperen mellem motorblokken og bagenden.
Så er det da nemmere at købe en helt ny dæmper, vil jeg mene.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

Det blev ingen succes med endnu en testtur, med ledningen monteret fra den skrottede scooter. Stadig 48 km/t på speedometer og ca 42-43 km/t på Gps. Så ringen kommer i og så er det slut med Mover for min del. Min ryg "knækkede" igen, på den korte tur jeg kørte.

Den bliver sat til salg på DBA og på gul og gratis, plus FB. Er den ikke blevet solgt indenfor 6 mdr, så bliver den skrottet.

Sætter den til 5.000 kr, inklusive en skrottet Mover.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

Scooteren blev desværre ikke solgt. Prisen var jo fast og kunne ikke forhandles ned. Så den bliver nok skrottet på et tidspunkt. Jeg søger dog pt efter en brugbar støddæmper.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

Efter endnu en testtur, er det desværre slut med at køre på Mover. Min ryg kan ikke klare den hårde dæmper, trods den blev justeret til en blødere dæmpning. Så om jeg skal prøve at få den solgt igen, eller den skal skrottes ,må jeg så finde ud af.
Besvar