Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

Så fik sidestykket under bagagepladen, også lidt maling.
Senest rettet af Jps 27. august 2019 16:22, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

Så er maleriet overstået for denne gang:
Senest rettet af Jps 27. august 2019 16:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

Så tror pokker, at den forgaffel der sad på da jeg købte scooteren, blev nede når der blev bremset. Absolut intet olie i benene. Og begge topmøtrikker, var løse.
Senest rettet af Jps 27. august 2019 16:23, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Man skulle tro det var taget ud med vilje.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 15. august 2018 12:04 Man skulle tro det var taget ud med vilje.
Ja det skulle man tro. Men den scooter har nu en 30 punkter lang liste over fejl/mangler/defekter, som jeg har fundet på den. Og skideballer er jo forlængst sendt afsted til hovedkonteret i Middelfart. Ingen reaktion, derfra kan jeg så fortælle. Nu sender jeg en mail til vedkommende jeg skrev sammen med, så må jeg se om han svarer. Billederne af gaffelbenene kommer med i mailen da det var det første jeg klagede over, efter købet. Altså at den føltes ustabil under kørslen. Det forstår jeg så hvorfor, nu.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

Var ude på en testtur for at prøve ledningsbegrænseren alene (der sad jo også en ring i vario'en) Og den sagde 48 km/t på speedometer, så den skal lige gps måles på et tidspunkt. Desværre så væltede Moveren, da den blev sat på sideben. Så skjoldene skal males om og der skal nyt bremsehåndtag på :(
Senest rettet af Jps 27. august 2019 16:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

Maling af skjolde foretaget og håndtaget skiftet. Desuden har jeg idag foretaget en Gps måling, kun med ledningen monteret. Og den sagde 42-43 km/t, speedometeret sagde 48-49 km/t. Så ringen skal i, det er helt sikkert. Og det er også helt sikkert, at jeg ikke kører på den mere. Min ryg "knækkede" under testturen, nok på grund af den hårde støddæmper. Ked af det Så endnu en omgang spildte penge.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Støddæmperen kan vel skiftes men ja det kedeligt når det er så hårdt.
Den er jo lavet til transport af gods så det er nok derfor den er hårdt fjedret.
Kedeligt hvis du vil af med den når du har lavet så meget ved dem mindre du synes det er sjovt at sætte i stand og sælge videre men det tjener man nok ikke nogen penge på.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 21. august 2018 12:08 Støddæmperen kan vel skiftes men ja det kedeligt når det er så hårdt.
Den er jo lavet til transport af gods så det er nok derfor den er hårdt fjedret.
Kedeligt hvis du vil af med den når du har lavet så meget ved dem mindre du synes det er sjovt at sætte i stand og sælge videre men det tjener man nok ikke nogen penge på.
Man tjener ikke penge på at sælge den videre, det er helt sikkert. Og synes heller ikke altid det er sjovt, at sætte noget i stand, for de penge kommer ikke igen, ved salg. Og ja, den er lavet til transport af tunge ting. Men at den er så hård, er for meget for min dårlige ryg.
Brugeravatar
Dintid
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 166
Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
Scootere: VGA N1 Euro-45
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Så der kommet en brugt VGA Mover i garagen

Ulæst indlæg af Dintid »

Har lige læst hele tråden, og været hyggeligt at følge med i. Specielt pga de mange fine billeder 👍

Ang det med ryggen, så er min ryg ødelagt. Er kronisk smertepatient og har fået bevilliget en 3-hjulet el-scooter... men prøvede nogle forskellige og endte med ar købe en VGA N1 45 i stedet.

Den ryster ikke og er fint fjedret, samt de 12” fælge hjælper en del ifht de mere normale 10” der er på mange.

Det med 45 er fordi jeg så må (skal) køre på vejene, og ikke på cykelstierne, hvor asfalten altid er mega dårlig ifht kørebanen. I hvert tilfælde tilfældet her i Aalborg by.

Jeg skal mest blot undgå at dreje ved start, da det kan give ryk i ryggen, ligesom U vending skal foretages meget langsomt (samme problemstilling), og så undgå diverse huller i vejen mv.

Hvor meget koster sådan en Moover ellers? Er jo mega handy.. på papiret i hvert tilfælde.
Besvar