Side 1 af 2

PGO Ligero problem

: 6. februar 2011 16:07
af Bebbe
Er der nogen der har en ide om hvorfor simmeringen i vario siden bliver skudt ud, der er ingen slør i krumtappen, scooteren har kørt 7500 km.
Den begyndte at køre med variabel omdrejninger og der tjekkede jeg diverse pakninger fandt ud af menbranpakning var en smule utæt samt bundpakningen var heller ikke tæt, simmering ved vario siden var utæt, satte en ny i og kørte så en lille tur så begyndte den igen at variere hastigheden jeg tjekkede simmeringen igen og ser at den var på vej ud igen, jeg satte den på plads igen og satten en ekstra i altså nu køre den med 2 simmeringe i , jeg køre en tur og tjekker igen og her ser jeg så et de to ringe jeg har sat i er på vej ud igen. Er der nogen der har en ide om hvorfor den gør det. :crazy:

Re: PGO Ligero problem

: 6. februar 2011 16:58
af Jps
Bebbe skrev:Er der nogen der har en ide om hvorfor simmeringen i vario siden bliver skudt ud, der er ingen slør i krumtappen, scooteren har kørt 7500 km.
Den begyndte at køre med variabel omdrejninger og der tjekkede jeg diverse pakninger fandt ud af menbranpakning var en smule utæt samt bundpakningen var heller ikke tæt, simmering ved vario siden var utæt, satte en ny i og kørte så en lille tur så begyndte den igen at variere hastigheden jeg tjekkede simmeringen igen og ser at den var på vej ud igen, jeg satte den på plads igen og satten en ekstra i altså nu køre den med 2 simmeringe i , jeg køre en tur og tjekker igen og her ser jeg så et de to ringe jeg har sat i er på vej ud igen. Er der nogen der har en ide om hvorfor den gør det. :crazy:
Hvis du har presset simmeringen helt ind mod lejet i variosiden, er det måske derfor den bliver skudt ud. Det kan også skyldes hakker i blokken ved simmeringen så den får falsk luft, plus for stort tryk. Der er jo tryk på, når stemplet farer op/ned.

Hvad med simmeringen i den anden side (tændingssiden)? er den utæt?

Har også prøvet med 2 simmeringe i min gamle Big engang. Men de blev da siddende i det mindste. Men den inderste var temmelig slidt, på grund af, at den sad for tæt på lejet. Har du tjekket selve membranen (den skal slutte helt tæt, ved membranbladene) og skiftet til 2 nye pakninger ved den?

Re: PGO Ligero problem

: 6. februar 2011 18:32
af Bebbe
Menbran pakninger er skiftet og membran er tæt. Da jeg skiftede simmering satte jeg den der hvor den gamle ring sad altså ikke helt ind til lejet, det var først da den blev skudt ud igen den måtte rykkes længere ind for at gøre plads til en ring mere dog ikke helt ind til lejet. Ringen i den anden side er tæt.

Re: PGO Ligero problem

: 6. februar 2011 18:34
af Jps
Bebbe skrev:Menbran pakninger er skiftet og membran er tæt. Da jeg skiftede simmering satte jeg den der hvor den gamle ring sad altså ikke helt ind til lejet, det var først da den blev skudt ud igen den måtte rykkes længere ind for at gøre plads til en ring mere dog ikke helt ind til lejet. Ringen i den anden side er tæt.
Ja, så har jeg ikke en løsning, lige nu og her. Har ikke selv haft problemet, på mine big's.

Re: PGO Ligero problem

: 6. februar 2011 18:37
af Bebbe
Hmmm Nå men nu har jeg givet den yderste lidt sigaflex 221 karosserilim i yderkanten så må den lige stå til i morgen.

Re: PGO Ligero problem

: 6. februar 2011 21:57
af Jps
Bebbe skrev:Hmmm Nå men nu har jeg givet den yderste lidt sigaflex 221 karosserilim i yderkanten så må den lige stå til i morgen.
Husk at der udvikles varme i variatorhuset, så limen holder måske ikke ret længe.

Re: PGO Ligero problem

: 6. februar 2011 22:39
af scootergrisen
Har du monteret den rigtigt ?
Jeg ved ikke hvordan den skal monteres men den skal vel sidde i et hak et bestemt antal mm inde.
Ved ik om det hjælper men prøv og rengøre for olie der hvor simmerringen skal sidde i motorblokken så der ikke er olie imellem.
Eller prøv og køb en ny simmerring af et andet mærke eller type og se om den er bedre.

Re: PGO Ligero problem

: 7. februar 2011 11:24
af Jps
scootergrisen skrev:Har du monteret den rigtigt ?
Jeg ved ikke hvordan den skal monteres men den skal vel sidde i et hak et bestemt antal mm inde.
Ved ik om det hjælper men prøv og rengøre for olie der hvor simmerringen skal sidde i motorblokken så der ikke er olie imellem.
Eller prøv og køb en ny simmerring af et andet mærke eller type og se om den er bedre.

Nu du nævner det, så skal fjederen der sidder i simmeringen, vende ind mod lejet. Kan jo være Bebbe, har vendt den forkert ;). Og nu kommer der jo lidt olie ud mellem simmering og leje det kan ikke undgåes. Når ny skal monteres, er det altid godt at bruge en lille smule fedt, så den glider lettere på plads.

Re: PGO Ligero problem

: 8. februar 2011 20:20
af Bebbe
Den er monteret og købte noget lim som kan bruges til simmeringe. og det virker fint nu.

Re: PGO Ligero problem

: 8. februar 2011 21:25
af Jps
Bebbe skrev:Den er monteret og købte noget lim som kan bruges til simmeringe. og det virker fint nu.
Og limen hedder?? (i tilfælde af, at jeg skal bruge det ;) ).