Side 1 af 1

Suzuki dm50 - problem med fuld gas under kørsel

: 14. juni 2017 22:14
af Frederiknk
Hej.
Jeg har igennem nogle måneder fikset og bygget på min gamle Suzuki dm50. Som har fået et Bette problem som jeg virkeligt ikke kan finde ud af :(
Problemet er at når jeg giver knallerten fuld gas under tomgang klare den det 100 procent fint, men så snart jeg sætter den i 1 gears og giver fuld gas, køre den men mister fart og begynder at "svinge" imellem hastighed.
Når jeg lykkedes at sætte den i 2 gear, og køre, må jeg kun holde gas håndtaget 1/2 inde, ellers mister den fart og motoren dør.
Det skal siges at karburatoren er helt ny og det er en klassisk dm50'er karburator. Så intet skulle jeg kunne i tænke om at der kunne være galt. Håber nogle har nogle tips eller løsninger der kan afprøves :D

Re: Suzuki dm50 - problem med fuld gas under kørsel

: 14. juni 2017 22:32
af scootergrisen
Læs om fejlfinding i servicemanualen fra side 74:
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... manual.pdf

Re: Suzuki dm50 - problem med fuld gas under kørsel

: 14. juni 2017 22:44
af speedfight
Er luftfilter og luftfilterhus som det skal være?
En 2 takter er meget følsom over for den modstand der skal være i luftfilterdelen.

Re: Suzuki dm50 - problem med fuld gas under kørsel

: 15. juni 2017 18:31
af Frederiknk
speedfight skrev:Er luftfilter og luftfilterhus som det skal være?
En 2 takter er meget følsom over for den modstand der skal være i luftfilterdelen.
Lige umiddelbart har jeg et .45 power luftfilter på, skulle jeg afprøve et originalt?

Re: Suzuki dm50 - problem med fuld gas under kørsel

: 16. juni 2017 00:04
af speedfight
Frederiknk skrev:
speedfight skrev:Er luftfilter og luftfilterhus som det skal være?
En 2 takter er meget følsom over for den modstand der skal være i luftfilterdelen.
Lige umiddelbart har jeg et .45 power luftfilter på, skulle jeg afprøve et originalt?
Jeg ville prøve at gå tilbage til det originale, hvis jeg var dig.

Re: Suzuki dm50 - problem med fuld gas under kørsel

: 16. juni 2017 16:32
af TOCA
Kan huske, at de gamle 4 gears Suzukier ikke skulle have håndtaget helt i bund, min skulle lige rulles et par mm ned, før den ydede max, med håndtaget helt i bund, var det som om den ikke fik luft, eller benzin, nok. Alle dem jeg prøvede havde den samme særhed, men man skulle lige finde det rigtige punkt med håndtaget, så gik den de sidste 3-4 km/t på toppen.
Min kunne i frigear tage så mage omdrejninger, at man kunne flytte rundt med den, når den stod på central støttebenet, men så snart man satte den i gear, gik den max det halve antal.