Side 1 af 1

Re: Scooter i kort tid

: 6. januar 2011 22:39
af scootergrisen
Det må JPS vide. Hvis ik det er ham selv der har den omtalte PGO.
Men 50 km på arbejde hver dag det bliver godt nok til mange kilometer.
Det bliver sikkert til over 10.000 km på et år.
Jeg ved så ik hvornår eller hvordan man beslutter sig for at nu er det tid til en ny cylinder.

Re: Scooter i kort tid

: 6. januar 2011 23:16
af scootergrisen
Næ jeg har aldrig skiftet cylinder.
Men jeg køre heller ikke 50 km hver dag.

Re: Scooter i kort tid

: 7. januar 2011 00:46
af Jps
Da jeg havde arbejde, kunne den daglige tur godt snige sig op på 50-70 km om dagen. De første år på Big1 (2001-2004) lå jeg på 15-17.000 km om året. Siden gik det lidt ned af bakke til mellem 9-12.000 km. :) På de 8½ år Big1 kørte indtil det første motorskift (ved 105.000 km), havde jeg slidt 6 cylindre/stempler op plus en masse andre ting undervejs. Man mærker tydeligt når det er tid til skift af cylinder/stempel, den taber nemlig både optræk og fart.

Big2 er blevet 2 år gammel og er ved at runde de 20.000 km, så den kommer ikke til at runde de 100.000 km, lige så hurtigt som Big1.


Personen Kina tænker på, holder til inde på Billig-scooter, og han kører på en Hot50 som er tæt på de 80.000 km, efter kun knap 3 års kørsel.

Re: Scooter i kort tid

: 7. januar 2011 01:31
af scootergrisen
Var der så forskel i benzin eller olie forbruget når du skiftede fra en slidt cylinder til en ny ?

Re: Scooter i kort tid

: 7. januar 2011 16:12
af Jps
scootergrisen skrev:Var der så forskel i benzin eller olie forbruget når du skiftede fra en slidt cylinder til en ny ?
Ja lidt var der da. På et tidspunkt da jeg havde cylinder nr 2 på (en Athena 47.6mm) var jeg nede omkring de 18 km/l, efter skift af denne, til en TP Trophy 47mm, kom jeg op på 29-30 km/l.