Side 1 af 1

Startproblemer Peugeot Speedfight 2LC

: 8. november 2016 23:25
af McScooter
Hej.
Jeg er den lykkelige ejer af en 45KM/T Peugeot Speedfight 2LC som har rundet de 10.000km går godt i motoren og trækker rigtig godt, den kører som en drøm...altså hvis den vil starte.

Jo koldere der er, jo sværere er den at starte og her omkring frysepunktet, skal den kører rigtig længe på selvstarteren, og så snart den er slået i gang, så starter den uden problemer, indtil den igen er blevet kold. (jo længe tid den har stået, jo sværere er den at starte).
Der er skiftet e-choker, da den gamle var lukket hele tiden (om den nye så ikke lukke nok op, kunne jo være en mulighed) .
Der er sprit i benzinen.
Tændrøret er nyt og luftfilteren er skiftet og olieret.

Længere er jeg så ikke kommet. og vil lige høre, om der er andre som har haft samme problem og hvor fejlen lå.
Jeg har ikke haft den så længe, og har ikke brugt den dagligt.
Det virker lidt, som at den tømmer karburatoren for benzin, når den står et stykke tid og så først skal fylde den op igen, inden den starter.

Har modellen nogle svagheder? Hvor jeg med fordel kan fejlfinde først?
På forhånd tak for evt. forslag, og ellers må jeg jo gå den gennem fra A til Z, når jeg får tiden.

Re: Startproblemer Peugeot Speedfight 2LC

: 9. november 2016 08:30
af Jps
Beklageligvis har stortset alle scoootere elstartsproblemer, når det bliver koldt. Som regel sidder de jo ret udsat for kulde. På f.eks PGO Dr. Big og andre med tilsvarende PGO motor, sidder elstarteren ca 10-15 cm over jorden. Så man er nød til at bruge kickstarter, hvis modellen er udstyret med sådan en. Det er nemlig ikke alle, der er det. På min Kymco sidder elstarteren ovenpå motoren, men det er ingen garanti for, at den starter i koldt vejr.

Re: Startproblemer Peugeot Speedfight 2LC

: 9. november 2016 09:26
af McScooter
@kjp

Tak for dit indspark.
Det som undrer mig, er at jeg kan cykle løs på starteren 2-3 min, og så starter den.
Der findes en kraftigere version, beregnet til dem som er tunet med større cyl. Så det var måske en mulighed.
Skal jeg til at bruge kickstarteren, så skal den udskiftes, den der sidder der er mest til pynt, for den er så lille, at du ikke kan få et ordentlig tråd på den.

Re: Startproblemer Peugeot Speedfight 2LC

: 9. november 2016 09:33
af Jps
McScooter skrev:@kjp

Tak for dit indspark.
Det som undrer mig, er at jeg kan cykle løs på starteren 2-3 min, og så starter den.
Der findes en kraftigere version, beregnet til dem som er tunet med større cyl. Så det var måske en mulighed.
Skal jeg til at bruge kickstarteren, så skal den udskiftes, den der sidder der er mest til pynt, for den er så lille, at du ikke kan få et ordentlig tråd på den.
Du kan sagtens sætte en anden kickstarter på, der både er længere og og lidt bredere, så der er noget at træde på. Den behøver ikke, at være til en Speedfight ;). Og hvis det er 2-3 min uden at stoppe, så dræner den batteriet. Det gør den så også hvis det er tryk på knappen over flere omgange. Pt bruger jeg 2-3 tryk, før min kommer igang. Mit batteri er på 12v 7 amp. Det kan godt være at en kraftigere elstarter kan hjælpe, men den fryser jo også i det kolde vejr ;).

Re: Startproblemer Peugeot Speedfight 2LC

: 9. november 2016 12:49
af McScooter
@kjp

Selv om en kraftigere starter også mister ydelse i kulden, så er udgangspunktet jo højere og kunne jo nemt yde det samme som en std starter i godt vejr.
Jeg har et kymco-projekt, der står og fylder, så jeg kan stjæle kickstarteren fra den, som er langt bedre end det skrammel der er monteret på "pegøjen" p.t.
Dog syntes jeg ikke at den starter som sidder på, lyder til at køre så langsomt at den ikke skulle kunne slå den i gang.
Så jeg må se membran, vacuumhane kompression karbonaden osv ordentlig efter.