Startproblemer Peugeot Speedfight 2LC
: 8. november 2016 23:25
Hej.
Jeg er den lykkelige ejer af en 45KM/T Peugeot Speedfight 2LC som har rundet de 10.000km går godt i motoren og trækker rigtig godt, den kører som en drøm...altså hvis den vil starte.
Jo koldere der er, jo sværere er den at starte og her omkring frysepunktet, skal den kører rigtig længe på selvstarteren, og så snart den er slået i gang, så starter den uden problemer, indtil den igen er blevet kold. (jo længe tid den har stået, jo sværere er den at starte).
Der er skiftet e-choker, da den gamle var lukket hele tiden (om den nye så ikke lukke nok op, kunne jo være en mulighed) .
Der er sprit i benzinen.
Tændrøret er nyt og luftfilteren er skiftet og olieret.
Længere er jeg så ikke kommet. og vil lige høre, om der er andre som har haft samme problem og hvor fejlen lå.
Jeg har ikke haft den så længe, og har ikke brugt den dagligt.
Det virker lidt, som at den tømmer karburatoren for benzin, når den står et stykke tid og så først skal fylde den op igen, inden den starter.
Har modellen nogle svagheder? Hvor jeg med fordel kan fejlfinde først?
På forhånd tak for evt. forslag, og ellers må jeg jo gå den gennem fra A til Z, når jeg får tiden.
Jeg er den lykkelige ejer af en 45KM/T Peugeot Speedfight 2LC som har rundet de 10.000km går godt i motoren og trækker rigtig godt, den kører som en drøm...altså hvis den vil starte.
Jo koldere der er, jo sværere er den at starte og her omkring frysepunktet, skal den kører rigtig længe på selvstarteren, og så snart den er slået i gang, så starter den uden problemer, indtil den igen er blevet kold. (jo længe tid den har stået, jo sværere er den at starte).
Der er skiftet e-choker, da den gamle var lukket hele tiden (om den nye så ikke lukke nok op, kunne jo være en mulighed) .
Der er sprit i benzinen.
Tændrøret er nyt og luftfilteren er skiftet og olieret.
Længere er jeg så ikke kommet. og vil lige høre, om der er andre som har haft samme problem og hvor fejlen lå.
Jeg har ikke haft den så længe, og har ikke brugt den dagligt.
Det virker lidt, som at den tømmer karburatoren for benzin, når den står et stykke tid og så først skal fylde den op igen, inden den starter.
Har modellen nogle svagheder? Hvor jeg med fordel kan fejlfinde først?
På forhånd tak for evt. forslag, og ellers må jeg jo gå den gennem fra A til Z, når jeg får tiden.