Side 1 af 2

start/ladeproblemer

: 8. februar 2016 09:32
af Mille
Jeg har en Longjia Exatly50 den har kørt 2600 km og stået stille et år på grund af en knækket bolt i cylinderen, dette er rep. herligheden starter men vil ikke tage gas, har monteret voltmeter der ikke viser ladning, har afmonteret automatchoker, den virker, bensin og olie er skiftet, karburator renset men vil stadig ikke tage gas, tror snart kun det er gud der kan hjælpe mig HJÆLP der må være en gud derude.

Re: start/ladeproblemer

: 8. februar 2016 14:27
af scootergrisen
Karburatoren skal nok renses når den har stået stille i et år.
Du skal muligvis have et nyt batteri hvis det har stået afladt i et år.
Tjek ledninger i forbindelse med generator og spændingsregulator og stelforbindelse.
Hvis den stadig ikke lader kunne det måske være spændingsregulatoren er defekt.

Re: start/ladeproblemer

: 8. februar 2016 20:54
af Kymconørden
Hej.
Ja, det lyder som et problem med karburatoren når den godt vil starte men ikke tage gassen.
Du skriver du har renset karburatoren, men har du haft hoved-dysen ude og kikket gennem den?
I flere andre tilfælde har der aflejret sig skidt i hoved-dysen når den får lov at fordampe helt tør.
Prøv at tjekke hullet i dysen.

Re: start/ladeproblemer

: 9. februar 2016 09:40
af Mille
Hej igen
Karburatoren har været adskilt og renset dyserne er kontrolleret for gennemgang og blæst ud med trykluft. jeg har taget en ohmmåling på chokeren og målt 38 ohm men den har en vandring på 5 mm. det lyder af meget modstand så jeg er i tvivl om det er ok. Angående ladning viser den 11 volt når jeg tænder lyset i tomgang men stiger til 12,5 når jeg giver den gas så lidt må der ske. som jeg ser det lyder det som et karburator problem så jeg afmontere den atter engang, er der flere gode ideer er jeg meget lydhør og tak for hjælpen.
Iøvrigt skide god hjemmeside Ros ros. Fortsættelse følger.

Re: start/ladeproblemer

: 9. februar 2016 16:12
af Mille
Hej igen

Sender lige et par billeder af kompressionstest og indsugningsventilen det ser ud til at den ikke er helt tæt kan det være der vi har misseren. jeg har adskildt karbuén igen for rensning håber det virker, hvor stor skal svømmerhøjden være???????

Atter tak for hjælpen

Re: start/ladeproblemer

: 9. februar 2016 17:59
af TOCA
Jep! Hvis ventilen ikke slutter tæt, så spytter den jo halvdelen af brændstoffet tilbage hvor det kom fra, og så kan den jo ikke komme op i omdrejninger.

Hvis det er den på billedet, så ser den jo ganske ny ud, så måske den bare skal justeres, eller have en frisk pakning?

Re: start/ladeproblemer

: 11. februar 2016 10:16
af Bette Niels
Hej Mille, har du fået løst problemet ?, du kunne prøve at vende reedventilerne , sådan at det der vender ud, kommer til at vende ind, så kan de måske slutte tæt, har du tjekket benzin tilførsel, benzinhane og benzinfilter. :wave:

Re: start/ladeproblemer

: 11. februar 2016 18:10
af scootergrisen
Det øverste blad til venstre ser da ikke ud til at ligge helt fladt.
Ved ikke om det er normalt, har ikke sådan en på min.
Men de nederste ser ud til at ligge mere fladt. Eller også er det bare lyset/skygger der driller.

Re: start/ladeproblemer

: 11. februar 2016 18:43
af Mille
Hej alle
De to øverste tyndeplader ligger ikke helt til, de gaber en lille smule. jeg har påtænkt at købe er par nye og skifte dem. er der nogen der kender svømmerhøjden. jeg har testet den automatiske benzinhane, når jeg suger i vacum slangen kommer der benzin ud af benzinslangen. jeg har renset karbuen igen så nu sætter jeg hele herligheden samme så får i lige en tilbagemelding.
Atter stor tak for jeres tålmodighed

Re: start/ladeproblemer

: 16. februar 2016 12:19
af Bette Niels
Hej igen, når du giver scooteren gas, så burde du som minimum kunne nå 13,8 volt, din chooker, de der 5 mm, er det når du trykker på den,? , jeg tror du kan finde noget i Grisens "værksted" noget med at tjekke en auto chooker, jeg kan bare ikke finde ud af at linke på android, :oops: men det er noget med at du sætter strøm til chokkeren, så starter du et varmeelement i toppen, som påvirker en patron med termovoks, som så afhængig af den omgivende temperatur vil udvide sig og lukke for den ekstra benzin, :wtf: