Side 1 af 1

problem med min cpi gtr

: 8. januar 2016 20:15
af mehdi
har en cpi gtr som starter men tager ikke gassen uden og dø står fint i tomgang men giver mand den fuld gas dør den men stille og rolig kan den godt tag gassen men sætter man sig op for at kører vil den slet ikke trække har gået de fleste ting igennem men uden held er der en guru som kan hjælpe mig med nogen fif
på forhånd tak

Re: problem med min cpi gtr

: 9. januar 2016 13:55
af TOCA
Lyder som om den ikke får benzin nok, rens karburatoren og sørg for at vakuum slangen slutter tæt. Kan også være at der er kondens i karburatoren, nu hvor det er blevet koldt, det vil rensningen også gøre noget ved, da den så bliver fyldt med ren benzinblanding.

Hvis den har stået stille i nogle dage, kan der også være kommet en luftlomme i benzinslangen. Den slår en bue opad, lige før karburatoren, og her samler der sig luft, det gør min, og du kan se det hvis du har en gennemsigtig slange, hvis boblen bliver stor nok, kan det forstyrre tilførslen. Jeg løser det ved at suge i vakuum slangen til boblen er væk.

Hvis den stadig gør det, så skal du i gang med den store værktøjskasse, for så kan det være reed ventilen/ membranen, der er utæt http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... dvalve.php

Kom lige i tanke om, at det også kan være røret mellem luftfilteret og karburatoren, der har løsnet sig, det har jeg oplevet en gang, den døde ikke, men kunne næsten ikke slæbe sig af sted.

Re: problem med min cpi gtr

: 19. januar 2016 16:12
af scootergrisen
Kunne være det er temperaturen.
Hvis du har mulighed for det så prøv og sæt den inden for i varme 1 dags tid og se om problemet er væk.
Du kan også prøve og lade den køre sig varm i tomgang før du prøver at køre.

Re: problem med min cpi gtr

: 20. januar 2016 17:14
af TOCA
Her i kulden kunne det også være chokeren, der har sat sig, eller er stået af :/

Re: problem med min cpi gtr

: 21. januar 2016 12:15
af Bette Niels
Muligvis som Toca skriver, et choker problem,, men det behøves ikke at være chokeren selv, jeg havde en Hussar, jeg ved ikke om det er den samme slags karburator som sidder på dem, men i den jeg havde, det var den lille bitte ( kanal/boring) som går fra svømmehuset, til der hvor chokeren skal kunne levere dens ekstra benzin, der var hullet i gennem den, simpelthen bare stoppet af ir, har du mulighed for det, så prøv at afmontere svømmerhuset, ganske forsigtigt, ( pas på alle stumperne,pakninger osv,) prøv at med en kompressor at blæse alle kanaler igennem, er der en der ikke er gennemgang i, så kunne det være problemet,, specielt, hold kik på den som sidder lige under der hvor chokeren sidder på karburatoren,,, ellers som der er nogle som skriver,, kom karburatorsprit i benzinen, ca, 2 dl til 5 liter benzin, vi lever i Danmark i en fugtig kold verden, så når temperaturen falder til 4-5 graders varme og vi har høj luftfugtighed, så udskifter du din benzin i tanken, ( er ikke sikker på de nøjagtige tal ) men vil tro at efter 10 liter benzin så kan du godt have en til to teskefulde af vand i dit benzin, det lyder ikke af så meget,, men det er nok til at det kan drille,, jeg går ud fra at på din karburator, nede for neden på svømmerhuset, der sidder der en tynd slange med en lille skrue ovenover/eller ved siden af hvor slangen går ud,, prøv at følge denne slange ned, til hvor den kommer ud, under scooteren,, hold et lille rent glas under, få åbnet forsigtigt for aftapningsskruen,, bare sådan at du har en halv kopfuld benzin i glasset, , vent 10 minutter,, hold glasset op i mod lyset,, ser det ud til at der ligesom om er en lagdeling,, så er det vand i benzinen... håber at det kan bruges, ellers skriv...