Tvivlsspørgsmål
: 7. november 2015 10:01
Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan give et kvalificeret gæt på.
Jeg tror nemlig ikke at det er et ja eller nej svar der kan bruges her.
Når man har toptunet sin scooter kan den så godt holde til den ekstra belastning.
Jeg tænker på selve motoren, ikke på de ting der kan vedligeholdes. Ihvertfald som udgangspunkt.
Jeg er klar over at scooteren ikke falder fra hinanden hvis ellers den er korrekt samlet. Men ellers er der jo mange ting
der kan ske. For at tage et eksempel. Jeg kommer kørende med 40km/t med 7000min. En anden gang kommer jeg kørende
med 70km/t med 7000min. Bortset fra farten kører remmen jo med samme fart, og stemplet ligeså.
Da det for mig at se kun er farten der er anderledes kan det næsten kun være den indre motor med tandhjulene osv osv
der drejer hurtigere.
Alle der ønsker at korrigerer mig er mere end velkomne.
Jeg ønsker bare at vide om der er noget jeg skal være mere opmærksom på end de ting som jeg ellers skal skifte oftere end normalt.
PS: Jeg er ikke den der kører vildt og voldsomt. Ihvertfald ikke inde i byen. Jeg ønsker ikke at gøre opmærksom på mig selv.
Men når lejligheden byder sig så er det sjovt at give den lidt at leve af.
En anden ting jeg tænkt på var, og jeg tror ikke den findes, ihvertfald ikke her i DK. Det er at hvis policen skulle sætte efter en så kunne det
være smart hvis man havde en sort plade hængende stort set vandret over nummerpladen så man med det samme kan med en
quickrelease anordning og en fjeder smække den sorte plade ned over nummerpladen. Der skulle selvfølgelig gå et kabel op til styret.
Så kan de ikke slå den op i systemet og man kan koncenterer sig om at komme væk.
Den ide vil jeg prøve at arbejde med.
Jeg tror nemlig ikke at det er et ja eller nej svar der kan bruges her.
Når man har toptunet sin scooter kan den så godt holde til den ekstra belastning.
Jeg tænker på selve motoren, ikke på de ting der kan vedligeholdes. Ihvertfald som udgangspunkt.
Jeg er klar over at scooteren ikke falder fra hinanden hvis ellers den er korrekt samlet. Men ellers er der jo mange ting
der kan ske. For at tage et eksempel. Jeg kommer kørende med 40km/t med 7000min. En anden gang kommer jeg kørende
med 70km/t med 7000min. Bortset fra farten kører remmen jo med samme fart, og stemplet ligeså.
Da det for mig at se kun er farten der er anderledes kan det næsten kun være den indre motor med tandhjulene osv osv
der drejer hurtigere.
Alle der ønsker at korrigerer mig er mere end velkomne.
Jeg ønsker bare at vide om der er noget jeg skal være mere opmærksom på end de ting som jeg ellers skal skifte oftere end normalt.
PS: Jeg er ikke den der kører vildt og voldsomt. Ihvertfald ikke inde i byen. Jeg ønsker ikke at gøre opmærksom på mig selv.
Men når lejligheden byder sig så er det sjovt at give den lidt at leve af.
En anden ting jeg tænkt på var, og jeg tror ikke den findes, ihvertfald ikke her i DK. Det er at hvis policen skulle sætte efter en så kunne det
være smart hvis man havde en sort plade hængende stort set vandret over nummerpladen så man med det samme kan med en
quickrelease anordning og en fjeder smække den sorte plade ned over nummerpladen. Der skulle selvfølgelig gå et kabel op til styret.
Så kan de ikke slå den op i systemet og man kan koncenterer sig om at komme væk.
Den ide vil jeg prøve at arbejde med.