Fjederspørgsmål
: 6. november 2015 11:53
Hej allesammen
Nu har jeg efterhånden fået rimeligt tjek på det meste aftale min scooter. Har kun haft pgo.
Nu har jeg så en dr big. Før det havde jeg g-max.
Jeg har så sat et 70ccm sæt på den. Variatoren er skiftet ud med en der har nogle bedre løbebaner til rullerne.
Derudover er der doppler luftfilter på da den nærmest ikke støjer i forhold til alle de andre jeg har prøvet.
Til slut har jeg en Gionneli Go udstødning på fordi den er billig og fordi den kan bruges lige fra lovlige maskiner
og så langt deropad. Jeg prøvede at tage en tur med lovlig udstødning inden posten kom med GG og der var der godt
nok noget mere træk men slet ikke som det sæt skulle kunne leverer. Det er jo klart når maskinen ikke kan komme aftale
med alt det benzin og luft der bliver smidt derned fra min 21mm karb. Da jeg så fik GG på røg jeg nærmest bagud pga acceraletion
Min egentlige spørgsmåle har med hastigheden at gøre. Der er rigelig med træk hele vejen op til 60 men derefter så er det så som så
hvor meget længere op den vil. Jeg har haft den 85 men det var på en lang lige vej og vindstille.
Jeg har aldrig helt forstået forholdet mellem fjedrene. Jeg købte engang et kæmpe sæt hvor der så var en stor fjeder i guld med.
På mærkaten står der 3000rpm. Betyder det at hvis jeg montere så vil den begynde at tage ved, ved 3000rpm.?
Udover det var der også en del med til indeni koblingen. Den del hvor de 3 små fjedre sidder. Der er 3 slags fjedre med.
Blå, rød og gul. Hvad der strammest og lettest er jeg ikke klar over. Men er der nogen af jer kloge hoveder der kan fortælle mig
hvad resultatet vil være, først hvis jeg nu sætter den store 3000rpm på nu mens jeg har tun på.
Det samme med den lille del til koblingen med de små fjedre.
Der er ikke rigtig nogen der har kunnet forklare mig det ordentlig endnu
På forhånd tak
Nu har jeg efterhånden fået rimeligt tjek på det meste aftale min scooter. Har kun haft pgo.
Nu har jeg så en dr big. Før det havde jeg g-max.
Jeg har så sat et 70ccm sæt på den. Variatoren er skiftet ud med en der har nogle bedre løbebaner til rullerne.
Derudover er der doppler luftfilter på da den nærmest ikke støjer i forhold til alle de andre jeg har prøvet.
Til slut har jeg en Gionneli Go udstødning på fordi den er billig og fordi den kan bruges lige fra lovlige maskiner
og så langt deropad. Jeg prøvede at tage en tur med lovlig udstødning inden posten kom med GG og der var der godt
nok noget mere træk men slet ikke som det sæt skulle kunne leverer. Det er jo klart når maskinen ikke kan komme aftale
med alt det benzin og luft der bliver smidt derned fra min 21mm karb. Da jeg så fik GG på røg jeg nærmest bagud pga acceraletion
Min egentlige spørgsmåle har med hastigheden at gøre. Der er rigelig med træk hele vejen op til 60 men derefter så er det så som så
hvor meget længere op den vil. Jeg har haft den 85 men det var på en lang lige vej og vindstille.
Jeg har aldrig helt forstået forholdet mellem fjedrene. Jeg købte engang et kæmpe sæt hvor der så var en stor fjeder i guld med.
På mærkaten står der 3000rpm. Betyder det at hvis jeg montere så vil den begynde at tage ved, ved 3000rpm.?
Udover det var der også en del med til indeni koblingen. Den del hvor de 3 små fjedre sidder. Der er 3 slags fjedre med.
Blå, rød og gul. Hvad der strammest og lettest er jeg ikke klar over. Men er der nogen af jer kloge hoveder der kan fortælle mig
hvad resultatet vil være, først hvis jeg nu sætter den store 3000rpm på nu mens jeg har tun på.
Det samme med den lille del til koblingen med de små fjedre.
Der er ikke rigtig nogen der har kunnet forklare mig det ordentlig endnu
På forhånd tak