Vedr. omdrejninger på PGO G-MAX 30, ved tomgang.
: 10. oktober 2015 22:12
Hentede min nye PGO G-MAX 30 hos forhandleren i onsdags.
Kørte den kun de 6km hjem fra forhandleren i onsdags, og var først ud at køre på den igen i dag.
Rundede de 30km, da jeg nåede hjem i eftermiddags.
Følgende er der at sige om den efter dagens tur:
Når den er kold, så starter den med noget der lyder som meget høje omdrejninger i tomgang. Mellem 3.000 og 4.000, som forbliver høje indtil man har givet den gas nogle gange, hvorefter den falder kun lidt.
Når jeg så har kørt nogle kilometer, og fx stopper for rødt lys, så lyder omdrejningerne lidt lavere, men ikke meget under 3.000, hvis det overhovedet kommer under.
Og når jeg nærmer mig det røde kryds, og slipper gassen, så lyder den som om den er noget tid om at finde ud af at jeg har sluppet gassen, i forhold til hvordan omdrejningerne og motorgangen lyder. Den falder ikke med det samme.
Det virker som om motoren er lidt på overarbejde.
Og når den starter som kold, og jeg tager den ned fra støttefoden, så trækker den sig selv stille og roligt fremad, selv om jeg ikke rører gassen.
Ved topfarten, som skriver 38km/t på PGO speedometeret, høvler den 8.000 omdrejninger på pinden, af og til en smule over.
Er der nogle kloge hoveder der kan fortælle mig at alt er fint, eller fortælle mig at der skal justeres noget seriøst på den...?
Kørte den kun de 6km hjem fra forhandleren i onsdags, og var først ud at køre på den igen i dag.
Rundede de 30km, da jeg nåede hjem i eftermiddags.
Følgende er der at sige om den efter dagens tur:
Når den er kold, så starter den med noget der lyder som meget høje omdrejninger i tomgang. Mellem 3.000 og 4.000, som forbliver høje indtil man har givet den gas nogle gange, hvorefter den falder kun lidt.
Når jeg så har kørt nogle kilometer, og fx stopper for rødt lys, så lyder omdrejningerne lidt lavere, men ikke meget under 3.000, hvis det overhovedet kommer under.
Og når jeg nærmer mig det røde kryds, og slipper gassen, så lyder den som om den er noget tid om at finde ud af at jeg har sluppet gassen, i forhold til hvordan omdrejningerne og motorgangen lyder. Den falder ikke med det samme.
Det virker som om motoren er lidt på overarbejde.
Og når den starter som kold, og jeg tager den ned fra støttefoden, så trækker den sig selv stille og roligt fremad, selv om jeg ikke rører gassen.
Ved topfarten, som skriver 38km/t på PGO speedometeret, høvler den 8.000 omdrejninger på pinden, af og til en smule over.
Er der nogle kloge hoveder der kan fortælle mig at alt er fint, eller fortælle mig at der skal justeres noget seriøst på den...?