Hva i *&#%(!% er der dog galt
: 3. oktober 2015 13:41
Jeg er ikke sikker på at i kan give mig et svar men jeg prøver alligevel fordi
næste skridt bliver den lokale mekaniker. Det ville jeg synes var lidt pinligt.
Jeg har en pgo dr big og før den har jeg haft 2 G-Max.
Jeg har rimeligt tjek på variator og karburator/studs og cylinder/topstykke/stempel + diverse.
Det der er sket er at jeg har haft 70ccm tun på big´en ca 14 dage. Grunden til at det ikke var længere tid i denne
omgang var at den sidste G-Max jeg havde blev konfiskeret og jeg fik en bøde sammen med en betinget frakendelse
af knallertføreret. Dvs blev jeg taget på denne her ville jeg ud over at miste den også miste retten til at køre på en sk*de
scooter i 3 år. Det synes jeg alligevel ikke jeg ville risikere så jeg gik i gang med at sætte de lovlige dele på igen.
De selvsamme dele undtaget stemplet som jeg købte et nyt af, og et nyt variator blæserhjul fordi takkerne i hullet var en smule
slidte. Ellers blev alt kigget godt efter. Karburatoren fik et syn så intet var stoppet og tjekket at det var en str 72 dyse.
Jeg har godt nok undværet tragten ved membranen, men det har jeg kørt med i årevis. Det har ingen betydning.
Men om det den vil starte........ Nej. Ikke så meget som en lille prut.
Jeg har igen og igen tjekket hvad jeg kunne komme i tanker om. Er der gnist Ja. Render der benzin ned i karburatoren fra tankslangen Ja.
Hvad i alverden stiller man så op. Nu håber atder er fuld af genier herinde. Det plejer der at være.
næste skridt bliver den lokale mekaniker. Det ville jeg synes var lidt pinligt.
Jeg har en pgo dr big og før den har jeg haft 2 G-Max.
Jeg har rimeligt tjek på variator og karburator/studs og cylinder/topstykke/stempel + diverse.
Det der er sket er at jeg har haft 70ccm tun på big´en ca 14 dage. Grunden til at det ikke var længere tid i denne
omgang var at den sidste G-Max jeg havde blev konfiskeret og jeg fik en bøde sammen med en betinget frakendelse
af knallertføreret. Dvs blev jeg taget på denne her ville jeg ud over at miste den også miste retten til at køre på en sk*de
scooter i 3 år. Det synes jeg alligevel ikke jeg ville risikere så jeg gik i gang med at sætte de lovlige dele på igen.
De selvsamme dele undtaget stemplet som jeg købte et nyt af, og et nyt variator blæserhjul fordi takkerne i hullet var en smule
slidte. Ellers blev alt kigget godt efter. Karburatoren fik et syn så intet var stoppet og tjekket at det var en str 72 dyse.
Jeg har godt nok undværet tragten ved membranen, men det har jeg kørt med i årevis. Det har ingen betydning.
Men om det den vil starte........ Nej. Ikke så meget som en lille prut.
Jeg har igen og igen tjekket hvad jeg kunne komme i tanker om. Er der gnist Ja. Render der benzin ned i karburatoren fra tankslangen Ja.
Hvad i alverden stiller man så op. Nu håber atder er fuld af genier herinde. Det plejer der at være.