Side 1 af 2

CPI GTR LIDT HJÆLP

: 27. august 2015 20:17
af Hussein99
Hej. Jeg har en CPI gtr. Jeg har fået den til at stå i tomgang. Men den trækker ikke så godt. På ligevej kan den køre 45-50 men op af bakke kan den køre 30 og den trækker rigtig dårligt. Hvad kan problemet være den ikke trækker? Den er standart med pillede Skive, tror også luftfilter begrænsningen er taget væk også. Den kan komme op på ca 5-6000 omdrejninger med hastighed på ca 50. Ned ad bakke kommer den på ca 6500 omdrejninger.
Der sidder en 60 dyse i!

Vil bare have at den trækker bedre og den får flere omdrejninger så den Køre hurtigere!

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

: 28. august 2015 16:34
af TOCA
6500 er for lidt, den skal mindst op på 8000, den har max ydelse omkring 7000, tror du har en begrænset CDI box på, hvis du ikke kan få den over 6500 o/min. Min er godt nok en 45'er, men den kan slå omdrejningstælleren helt i bund, hvis den får lov, men det gør den ikke mere, det lyder nemlig ikke rart, når den runder 11.000 o/min :/

Der er ingen begrænser i luftfilteret på en GTR, kun skive og CDI, med en ubegrænset CDI, og skiven ude, kører den 75-85 på lige vej, ved 8500 o/min, afhængigt af vinden, hvis du vil køre hurtigere end det, bør du starte med at gøre affjedringen lidt blødere, har oplevet at blive kastet op i luften pga. et bump, så kun mine hænder rørte maskinen, og det er ganske ubehageligt, selvom det går lige ud.

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

: 28. august 2015 21:54
af Hussein99
Ja jeg fik også lige prøvet og flyve engang her forleden. Hvad skylles det? Jeg har prøvet at købe en ubegrænset cdi men den passer ikke på stikket

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

: 29. august 2015 16:36
af TOCA
Det skyldes at de bageste støddæmpere er meget stive (sporty), de ser godt nok ud som om de er justerbare, men det er vist kun til pynt, jeg kan i hvert fald ikke få luft i mine, de kan evt. erstattes med nogle fra en CPI Oliver City, som koster det halve af originale GTR støddæmpere. Pas på med at få nogen, der er for korte eller for bløde, for den understyrer helt vildt meget, hvis bagenden bliver sænket for meget.

Hvis stikket ikke passer, så er det en forkert model, du har fået, det er kun chippen inden i CDI'en, der er forskellig mellem 30 og 45 modellerne.

Hvor i landet holder du til? Kender nogen på Sjælland, der har brugte billige reservedele :)

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

: 29. august 2015 23:28
af Hussein99
Jeg bor tæt på Ringsted og Næstved

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

: 31. august 2015 17:06
af TOCA
OK, det var så på den anden side af øen :)

Lynge, lidt nord for hovedstaden: http://www.dba.dk/cpi-gtr-dele-har-en-m ... 014086939/ de er rigtigt flinke, og priserne er rimelige, har købt en del af ham/hans far, de har skilt en maskine ad, men har stort set ingen plastikdele tilbage :)

Ham her er måske lidt tættere på? http://www.dba.dk/cpi-gtr-2008-1000-km- ... 017237791/

Og ellers er der jo e-bay, hvor jeg lige har købt en helt ny komplet bagbremse (kaliber, stempler, klodser og det hele) for 500,- inklusiv forsendelse :)

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

: 31. august 2015 20:52
af Hussein99
Det her er det ubegrænset jeg har købt

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

: 31. august 2015 20:53
af Hussein99
Som det cdi

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

: 2. september 2015 22:53
af TOCA
Har stået på hovedet i mit reservedelslager, men kan ikke lige finde min løse CDI, og orker ikke at skulle til at skille den hele knallert ad. Skal nok vende tilbage med billeder og numre på boksen, så snart jeg finder den :)

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

: 6. september 2015 14:57
af TOCA
OK, så fandt jeg den, det var ikke CDI'en jeg havde liggende men et starterrelæ :oops:

Men på min reservedelsknallert ser CDI'en sådan ud:
https://drive.google.com/file/d/0BwOlX_ ... sp=sharing

Den sidder på den nederste del af stellet, i venstre side, sammen med spændingsregulator (med køle ribber) og det andet blinkrelæ.