Side 1 af 1

Hjælp til CPI GTR problemer

: 18. maj 2015 21:20
af Hussein99
Hej, jeg har en CPI gtr som jeg ikke kan få mange omdrejninger på, den kommer op på 5000-6000 omdrejninger og så begynder den at hakke.!! Hvilke dyse skal jeg have, eller kan det være noget andet der gøre det? Den kan heller ikke så i tomgang,

Jeg har også købt et sportsfilter, men hvilke dyse skal jeg bruge til det??


Håber i kan hjælpe mig? :)

Re: Hjælp til CPI GTR problemer

: 19. maj 2015 10:20
af Kymconørden
Hej.
Det er ikke lige til at sige en dyse-størrelse der vil passe, men hakkeriet når den får gas tyder på en for lille dyse.
Specielt hvis du har sportsfilteret på skal dysen gøres større. Et dyse-sæt må være sagen og så prøv dig frem.
Når den ikke vil stå i tomgang, kan det fx skyldes defekt choker, tilstoppet tomgangs dyse.
Måske en gennemgang og rensning af karburatoren vil hjælpe.
Tjek også for utætheder ved reed-valve og alle rør og forbindelser.

Re: Hjælp til CPI GTR problemer

: 19. maj 2015 10:43
af Hussein99
Jeg har std luftfilter på, og har prøvet med 60 og 64 dyse... Jeg prøver at rense karburatoren igen, men hvad er den lille skrue ved dysen til? Hvad er Reed-Valve?

Re: Hjælp til CPI GTR problemer

: 19. maj 2015 11:27
af Kymconørden
Reed-valven sidder mellem indsugnings-studsen og motorblokken, kaldes også en blad-ventil og er følsom for støv og skidt.
Hvad er det for en skrue du mener? Kan du prøve at ta et billede?
Er opsætningen ellers helt standard? Luftfilter, cylinder, udstødning?

Re: Hjælp til CPI GTR problemer

: 19. maj 2015 11:40
af Hussein99
Alt er standard på den, jeg tager billede senere af skruen!

Re: Hjælp til CPI GTR problemer

: 19. maj 2015 11:42
af Hussein99
Alt er standard på den, jeg tager billede senere af skruen! Men hvad anbefaler du jeg skal købe af Dysesæt, der er forskellige størrelser

Re: Hjælp til CPI GTR problemer

: 19. maj 2015 17:02
af TOCA
Hvis den først hakker, ved fulde omdrejninger, så ville jeg kikke på CDI boksen, for det er det samme der sker, hvis man sætter en elektronisk omdrejningsbegrænser (politiværn) på.

Den lille skrue, ved siden af tomgangsskruen, er luft skruen, den skal 1,5 omgang ud fra helt i bund, og blive der.

Du kan skrue den dysse ud, som sidder i, og se hvad størrelse den har, og så købe et sæt, der starter 1mm over det. Der er ikke nogen tabel, eller håndbog, for dyssestørrelser, man må prøve sig frem, indtil det hele passer sammen. Hvis du sætter et sportsfilter på, så får den mere luft, og skal derfor også have en større dysse, men det er ikke den smarteste måde, at gøre den hurtigere på, da det larmer en del, og GTR er i forvejen ikke den mest stille scooter på gaden, så du risikerer at vække en betjent eller to, fra deres middagslur, og det gør dem pænt sure.

Re: Hjælp til CPI GTR problemer

: 20. maj 2015 15:20
af Kymconørden
Hussein99 skrev:Alt er standard på den..
Ok, hvis alt er standard på den lige nu, burde den køre bedst med standard-dysen.
Så noget andet må være galt. Tjek om du kan se gennem dysen (når den er ude) om den er ren,
og så kan du samtidig måle gevindet på dysen, det er enten 4mm, 5mm eller 6mm, til hvis du køber et dyse-sæt til sports-filteret.
Tjek også luftfilter-rør/slanger for utætheder.

Re: Hjælp til CPI GTR problemer

: 20. maj 2015 23:08
af Hussein99
Mange tak for hjælpen. Jeg prøver mig frem med det Dysesæt jeg har købt, så må jeg se hvad der sker!!