Info om samspil mellem trykfjeder og små fjedre
: 17. april 2015 10:55
Hej allesammen.
Måske det er lidt meget at bede om, men jeg kan kan ikke forstå princippet bag den bagerste kobling.
Er der nogen af jer der kan henvise til en side der udførligt forklarer hvordan det hænger sammen.
Som i kan se i nogle af mine andre indlæg har jeg sat 47,6mm cylle og 21mm karb på men det som jeg er
træt af er at det er meget svært at lade maskinen komme jævnt op i fart. Det er som om at enten
står den i tomgang eller også trækker den for fuld skrald. (Groft sagt)
Jeg har tænkt mig at købe malossi multivar variator, da den skulle være topdollar til toptunede scootere
da dens glidebaner er meget mere jævne.
Så er det bare at jeg gerne vil lære om den bagerste kobling. Det eneste jeg ved er at det er et samspil mellem
den store fjeder og de små, og at det faktisk kan sætte ens tålmodighed på prøve.
Men det første er jo at forstå det.
Så hvis ingen kan forklare det så jeg kan forstå, er der så nogen der kan henvise til et site med en forklaring
På forhånd tak
Måske det er lidt meget at bede om, men jeg kan kan ikke forstå princippet bag den bagerste kobling.
Er der nogen af jer der kan henvise til en side der udførligt forklarer hvordan det hænger sammen.
Som i kan se i nogle af mine andre indlæg har jeg sat 47,6mm cylle og 21mm karb på men det som jeg er
træt af er at det er meget svært at lade maskinen komme jævnt op i fart. Det er som om at enten
står den i tomgang eller også trækker den for fuld skrald. (Groft sagt)
Jeg har tænkt mig at købe malossi multivar variator, da den skulle være topdollar til toptunede scootere
da dens glidebaner er meget mere jævne.
Så er det bare at jeg gerne vil lære om den bagerste kobling. Det eneste jeg ved er at det er et samspil mellem
den store fjeder og de små, og at det faktisk kan sætte ens tålmodighed på prøve.
Men det første er jo at forstå det.
Så hvis ingen kan forklare det så jeg kan forstå, er der så nogen der kan henvise til et site med en forklaring
På forhånd tak