Side 1 af 1

Bundtræk problemer

: 9. april 2015 12:16
af madsandersen
hej kære Sg står med et mindre men mærkeligt problem har en piaggio zip (old) som er standart med pillet begræsninger og en polini sports udstøning

når den står på stytteben trækker den fint ligeså snart jeg selv sætter mig op og køre trækker den utroligt dårligt indtil jeg når en små 40kmt så river den ellers bare derud af til de 75kmt hvad er jers bud på problemet kan være siden bundtrækket er så dårligt når den ikk er på støttefod mvh mads

Re: Bundtræk problemer

: 9. april 2015 17:33
af TOCA
Hvordan har drivremmen det? Er den ved at være moden til en udskiftning? Kan også være en slidt/træt kobling, som først får helt fat, ved høj fart/mange omdrejninger.

Re: Bundtræk problemer

: 9. april 2015 19:49
af madsandersen
hej nu har jeg tjekke kobling samt roller og kileram og der sker fint og forholdvis nyt ud det meste af det rollerne er lidt slidte men ikk så jeg ville mene at de brude ha brug for en udskiftinng andre ting som kunne være grund til det dårlig optræk indtil den kommer op i fart =)

Re: Bundtræk problemer

: 9. april 2015 22:03
af zzzzleepy
dæktryk

Re: Bundtræk problemer

: 10. april 2015 20:33
af TOCA
Er remmen original? Havde nemlig samme oplevelse med min GTR, indtil jeg fandt ud af, at den var udstyret med en u-original rem, som var både for lang og for smal.

Re: Bundtræk problemer

: 12. april 2015 18:34
af madsandersen
remmer er ikk slap overhovedet men kunne det evt skyldes min cylinder/stempel mit stempel er sort fra nummer 2 stempel ring af og op efter ligner mest det har haft sat sig før og min cylinder i skylle væggedne er den helt sort af snavs

Re: Bundtræk problemer

: 13. april 2015 17:56
af TOCA
Snavs inden i motoren er altid skidt, giv den en omgang med en neglebørste eller tandbørste, endeligt ikke noget hårdt med metal, da det laver ridser, som giver endnu mere snavs.

Men det er næppe det, der ødelægger dit optræk, en tynd belægning på toppen af stemplet giver nemlig højere kompression, som giver flere kræfter, det er ikke meget, men hver milli hestekraft tæller jo :) Men skyllekanalerne bør være helt rene.