Side 1 af 1

Problemer med tomgang

: 26. marts 2015 20:02
af ttpgodrbig
Jeg har købt en pgo g-max og sat en 47mm cylinder på.
Der sad en 50 dyse på men jeg har sat en 70 på.
Jeg har selvfølgelig også sørget for at den får tilsvarende luft (ik power)
Så er der en gianello Go udstødstødning på.
Den kan starte og køre gassen helt ud men ikke stå i tomgang
Har prøvet at justere på tomgangsfingerskruen men det ser ikke ud til
At gøre nogen forskel.
Nogen der kan hjælpe mig?

Re: Problemer med tomgang

: 26. marts 2015 21:17
af scootergrisen
Prøv med standard dysen og se om den kan køre i tomgang.

Re: Problemer med tomgang

: 26. marts 2015 21:26
af Jps
Man skal op i en 82-84 dyse, når man kører med en 47mm cylinder og Gianelli Go udstødning.

Re: Problemer med tomgang

: 26. marts 2015 21:41
af ttpgodrbig
Jeg vil sætte en større dyse på imorgen.
For hvis jeg sætter dysen ned til 50 igen får den store cylinder ik noget at leve af

Re: Problemer med tomgang

: 28. marts 2015 14:47
af ttpgodrbig
Nu er min pgo g-max som kun har kørt 150 km blevet opgraderet til 47mm cylinder, 21mm karburator 92dyse
minus ringen, minus tragten ved membran, 8,5 g ruller for at holde omdrejninger nede og så en
gianelli go udstødning.
Når man starter den skal den have gas men den starter fint og rykker rigtig godt.
Men problemet et stadig at den ikke vil stå i tomgang. Jeg har prøvet at justere på tomgangsskruen, men det
ændre ikke noget. Hvad i alverden kan være årsagen til det. Det opstod efter at jeg pillede det originale
50ccm udstyr af.
Men den forrige g-max jeg havde kunne godt køre med 47mm cylinder og samtidig stå i tomgang, og jeg synes ikke
rigtigt at der er nogen forskel. Dengang kørte jeg med den originale karburator men bare dyset op.
Men nøjagtigt det samme har jeg jo også prøvet her.
Håber der er nogen kloge hoveder der vil/kan hjælpe

Re: Problemer med tomgang

: 28. marts 2015 19:13
af scootergrisen
Kan være karburatoren skal renses.

Re: Problemer med tomgang

: 28. marts 2015 21:06
af Jps
Du skal ha' en udstødning der kan klare effekten af den 21mm karburator. Dvs. en knækudstødning. Gianelli'en er for lille til den. Den tekniske forklaring, må du google :).