Side 1 af 1

Smeltede ruller

: 15. februar 2015 20:40
af ttpgodrbig
Jeg er begyndt at køre med en 43mm cylinder og selvom jeg har været
Forbeholden med at give gas sprang remmen alligevel. Det kan jeg så forstå, men
Jeg kan ikke forstå at rullerne lå halvvejs smeltede nede i deres baner.
Det kan jeg ikke forstå for godt trækker den hårdere men omdrejningstallet går
Ikke højere end 7000-7500rpm så der burde jo ikke udvikles mere varme.

Re: Smeltede ruller

: 15. februar 2015 21:22
af scootergrisen
Har ikke erfaring med det men hvis kileremmen har lavet meget varme fordi der var et eller andet problem med den så kunne det måske være derfor.

Re: Smeltede ruller

: 16. februar 2015 10:24
af ttpgodrbig
På et tidspunkt for længe siden satte jeg en anden rem på og der undrede jeg mig godt nok
over at den var mere stram at få på en andre men den har godt nok kørt fint indtil jeg satte en
48mm cylinder på. Der var ikke noget ved småture men da jeg så var ude på en tur på 20-25km/t
gik det pludselig galt. Sidder i dette øjeblik og venter på en ven der har en bil og en trailer og så
må vi ud at hente den hvis den stadig er der. Heldigvis var det en meget afsides vej og den er kædelåst
til et træ. Så må jeg jo se hvor galt det står til. Jeg kan da ikke undvære den. Man bliver jo afhængig af
sådan en. Men ellers må man lægge penge fra til en ny maskine. Den er ellers kun fra 2009.

Re: Smeltede ruller

: 16. februar 2015 10:40
af scootergrisen
Når du sætter kileremmen på så skal du først trykke den ned mellem de bagerste remskiver.
Det vil sige du skal presse den yderste remskive ud, der sidder en stor koblingstrykfjeder og presser ind.
Når kileremmen så er skubbet lidt ind så kan du sætte den på ved de forreste remskiver hvor rullerne er, også er den helt slap der mens du spænder møtrikken.

Så når du køre lidt rundt med kileremmen så kommer den til at sidde stramt.
Kan selvfølgelig også være det er nogle skod ruller du har købt hvis de er uorginale.