Side 1 af 1

Afmontering af motor

: 4. februar 2015 08:34
af ttpgodrbig
Hej allesammen
Jeg har søgt nettet vidt og bredt så jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig.
Jeg har har en pgo g-max 30km/t og indtil nu har jeg kørt på med alle begrænsninger fjernet + sat en gianelli Go udstødning på. Den kører fint men når i snit ikke meget mere over 55 så nu nu har jeg købt et cylindersæt på ca 47mm og en 21mm karburator. Men nu er det jo sådan at det ikke er til at skifte cylinder og stempel uden at tage motoren af.
Det har jeg ikke prøvet før. Jeg kan godt se der er et par motorophæng der skal og nogle stik der skal fra hinanden. Men er der nogen af jer der kan give mig en udførlig vejledning på hvordan jeg nemmest får motoren af.?
På forhånd tak

Re: Afmontering af motor

: 4. februar 2015 08:42
af scootergrisen
Der ser ud til at være god plads så tror ikke det er nødvendigt at tage motoren af for at skifte cylinder.
pgo_gmax.jpg
pgo_gmax.jpg (67.85 KiB) Vist 6911 gange

Re: Afmontering af motor

: 4. februar 2015 09:00
af ttpgodrbig
Er det bare sædet der er taget af der for at kunne komme til?

Re: Afmontering af motor

: 4. februar 2015 09:14
af scootergrisen
Formodentligt.

Re: Afmontering af motor

: 4. februar 2015 10:47
af ttpgodrbig
tak skal du have.
Det er lidt mere indviklet i dag at lave noget på sin knallert/scooter idag end det var dengang man rodede med puch maxi eller yamaha 4 gear
Men det er lykkedes mig nu at få cylinderen af. Så nu skal jeg bare passe på skidt og være påpasseligt med de nye dele.

Re: Afmontering af motor

: 4. februar 2015 11:02
af scootergrisen
Husk og sæt låseringene rigtigt på stemplet.

Re: Afmontering af motor

: 4. februar 2015 13:59
af Jps

Re: Afmontering af motor

: 13. februar 2015 09:27
af ttpgodrbig
Hej
I får lige den seneste opdatering.
Da jeg skrev sidst havde jeg købt en 48mm cylinder og 21mm karburator
Jeg vidste godt hvordan man korrekt skiftede en cylinder men forventede at det ville blive et problem med
karburatoren. Både fordi at så luft/benzin indstilles til et nyt størrelsesforhold men også fordi at dette var med
manuel choker hvor den originale er auto. Jeg startede med at skifte cylinder og beholde gianelli go udstødning.
Da det så var samlet og jeg så skulle til karburatoren tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne prøve og se om den ville
starte og hvordan den tog gassen og kørte. Det viste sig faktisk at med cylinderen alene er der et voldsomt træk i
den og topfarten nu ryger hurtigt op omkring de 80km/t. Med den acceralation og topfart besluttede jeg at vente lidt
med karburatoren. Tør slet ikke tænke på hvordan det vil være når en 21mm bliver indstillet rigtigt.
Så vil den nok gå mere eller mindre på baghjul.
Men tak for jeres indlæg.
Jeg er megert tilfreds nu.

Re: Afmontering af motor

: 13. februar 2015 09:58
af Jps
Ja du er meget tilfreds--lige indtil du bliver stoppet og rullet ;). Så det 3 år med lovlig kørsel efterfølgende, før du kan lave den ulovlig igen :).

Re: Afmontering af motor

: 23. februar 2015 08:42
af Supercharger
Så sætter du bare kraftige knopdæk på og "flygter" over markerne, hvor "blåblink" fyrene ikke kan følge med. Hi hi hi ;c)