Trykfjeder
: 20. januar 2015 09:59
Hej allesammen. I skulle vel ikke have nogle kyndige råd i vil give videre?
Jeg ved efterhånden en del men af og til må jeg alligevel krybe til dette forum og bede om hjælp, og i har reddet mig for mange problemer
efterhånden.
Jeg har en pgo g-max 30km/t fra 2009, og den har kørt lidt over 12.000km. Jeg har gjort nogle forskellige ting ved den, men den starter
og kører stadig lige godt. Mit spørgsmål lyder på hvad det er trykfjederen i koblingen forandrer, hvis man sætter en i der er strammere eller for
den sags skyld lettere. Jeg har lige skiftet koblingen på den undtaget klokken som jeg lod sidde. Jeg tror nok at det er blå fjedre der sidder der, men hvad vil i anbefale? Mere vigtigt vil jeg gerne vide hvad trykfjederen har at sige og i så fald hvilken én jeg skal sætte i?
I kan angive det i (Soft - Medium - Hard) , eller (RPM fek´s 1000rpm-1500rpm-2000rpm), eller (kg. Fek´s 20, 23,26,29,30,32kg)
Jeg går ud fra at vis i skal give de bedste råd må i også vide hvad jeg har gjort ved maskinen.... Først fjernede jeg "skiven"
Derefter fjernede tragten som sidder lige under membranerne. Derefter satte jeg en større dyse i karburatoren, men for at benzin/luft skulle
passe sammen borede jeg røret op til en større diameter inde i luftfilteret. Som det sidste satte jeg en Gianelli Go udstødning på.
Nu starter og kører den fint men jeg ville gerne justerer mere på den. Fek´s inden jeg satte ny kobling på kunne den sagtens rende 70-75 ned ad bakke
og omdrejningstælleren kom ikke over 7500rpm. Hvorimod nu kommer den ikke meget over 50 og omdrejningstælleren fortsætter op til ca 9-10.000rpm
Så hvor er det galt? Er det den store trykfjeder, eller er det de 3 små fjedre.?
Jeg ved efterhånden en del men af og til må jeg alligevel krybe til dette forum og bede om hjælp, og i har reddet mig for mange problemer
efterhånden.
Jeg har en pgo g-max 30km/t fra 2009, og den har kørt lidt over 12.000km. Jeg har gjort nogle forskellige ting ved den, men den starter
og kører stadig lige godt. Mit spørgsmål lyder på hvad det er trykfjederen i koblingen forandrer, hvis man sætter en i der er strammere eller for
den sags skyld lettere. Jeg har lige skiftet koblingen på den undtaget klokken som jeg lod sidde. Jeg tror nok at det er blå fjedre der sidder der, men hvad vil i anbefale? Mere vigtigt vil jeg gerne vide hvad trykfjederen har at sige og i så fald hvilken én jeg skal sætte i?
I kan angive det i (Soft - Medium - Hard) , eller (RPM fek´s 1000rpm-1500rpm-2000rpm), eller (kg. Fek´s 20, 23,26,29,30,32kg)
Jeg går ud fra at vis i skal give de bedste råd må i også vide hvad jeg har gjort ved maskinen.... Først fjernede jeg "skiven"
Derefter fjernede tragten som sidder lige under membranerne. Derefter satte jeg en større dyse i karburatoren, men for at benzin/luft skulle
passe sammen borede jeg røret op til en større diameter inde i luftfilteret. Som det sidste satte jeg en Gianelli Go udstødning på.
Nu starter og kører den fint men jeg ville gerne justerer mere på den. Fek´s inden jeg satte ny kobling på kunne den sagtens rende 70-75 ned ad bakke
og omdrejningstælleren kom ikke over 7500rpm. Hvorimod nu kommer den ikke meget over 50 og omdrejningstælleren fortsætter op til ca 9-10.000rpm
Så hvor er det galt? Er det den store trykfjeder, eller er det de 3 små fjedre.?