Side 1 af 1

PGO G-Max Tophastighed

: 25. september 2014 09:04
af ttpgodrbig
Hey
Jeg har gjort lidt af hvert ved min g-max. Jeg har fjernet variatorringen, fjernet membrantragten. dyset 3 numre op og sat en gianelli go udstødning.
Den kører i snit 60km/t men optrækket er rimeligt pænt. Det jeg godt vil vide er hvordan får jeg mere hastighed ud af den.
Er det nødvendig med flere kubik, altså større cylinder og måske større karburator for at køre hurtigere???
Er der overhovedet noget cylindere der er større end standard som kan passe direkte ned i blokken.???

Re: PGO G-Max Tophastighed

: 25. september 2014 09:37
af Jps
ttpgogmax skrev:Hey
Jeg har gjort lidt af hvert ved min g-max. Jeg har fjernet variatorringen, fjernet membrantragten. dyset 3 numre op og sat en gianelli go udstødning.
Den kører i snit 60km/t men optrækket er rimeligt pænt. Det jeg godt vil vide er hvordan får jeg mere hastighed ud af den.
Er det nødvendig med flere kubik, altså større cylinder og måske større karburator for at køre hurtigere???
Er der overhovedet noget cylindere der er større end standard som kan passe direkte ned i blokken.???

Du skal købe en TP Trophy cylinder, så rammer du de 70-80 km/t.
TP cylinder.

Større karburator er unødvendigt. Du kan sætte en Malossi variator i som kan købes hos Speedline. Den forbedre optrækket, og giver også lidt ekstra fart.

Re: PGO G-Max Tophastighed

: 26. september 2014 11:24
af ttpgodrbig
Tak for det.
Det var også sådan jeg havde forstået det. Alt det jeg har lavet har givet den mere effekt. Fjernelsen af skiven har især været med til at give den mere fart, men
hvis jeg skal have mere tænkte jeg nok at der skulle nogle flere kubik på banen.

Re: PGO G-Max Tophastighed

: 26. september 2014 11:29
af ttpgodrbig
kan den cylinder forresten sættes på uden ændringer.?

Re: PGO G-Max Tophastighed

: 26. september 2014 15:19
af Jps
ttpgogmax skrev:kan den cylinder forresten sættes på uden ændringer.?

Ja, ellers står det i teksten, at der skal fræsses i blokken. På nogle modeller er der en "klods" i krumtapshuset der stopper muligheden for montere en større cylinder. Har dog til gode, at se det på en PGO.