Større Dyse
: 25. juni 2014 08:17
Hej
Jeg har en pgo gmax fra 2009 der stadig kører som en drøm. Dengang jeg kørte lovligt kunne den med tophastighed tage
næsten 10.000 opm og samtidig læste jeg også på nettet at lejerne ikke kunne holde til at køre lovligt ret lang tid.
Motoren var oprindeligt ikke lavet til at være begrænset på flere måder, men når de kommer til dk kommer begrænsningerne på og det går ud over motoren og benzinøkonomien. Derfor startede jeg kort efter at jeg havde købt maskinen med at tage variatorskiven af og det i sig selv gjorde at jeg fik en topfart på 50-60 km/t og opm holdt sig altid under 7000. Sådan kørte jeg indtil for nylig. Jeg havde længe gået og tænkt på hvordan jeg nemmest kunne få noget mere optræk, fordi den var ikke glad for bakker. Der var flere der anbefalede at jeg fjernede den tragt der sidder nede ved membranerne. Da det endelig var lykkedes kom der jo meget mere acceraleration på og bakkerne var ikke længere noget problem. Nu har jeg så købt 2 dyser der er 1 og 2 numre større end den der sidder i karburatoren.
Mit spørgsmål er så at hvis jeg sætter en større dyse på skal jeg så ikke regulere på luftskruen/blandingsskruen så den får mere luft når nu den får mere benzin via større dyse. Blandingen må jo hverken være for fed eller tynd.
Er det vejen frem? Større dyse og så justere luftskruen????
På forhånd tak
Jeg har en pgo gmax fra 2009 der stadig kører som en drøm. Dengang jeg kørte lovligt kunne den med tophastighed tage
næsten 10.000 opm og samtidig læste jeg også på nettet at lejerne ikke kunne holde til at køre lovligt ret lang tid.
Motoren var oprindeligt ikke lavet til at være begrænset på flere måder, men når de kommer til dk kommer begrænsningerne på og det går ud over motoren og benzinøkonomien. Derfor startede jeg kort efter at jeg havde købt maskinen med at tage variatorskiven af og det i sig selv gjorde at jeg fik en topfart på 50-60 km/t og opm holdt sig altid under 7000. Sådan kørte jeg indtil for nylig. Jeg havde længe gået og tænkt på hvordan jeg nemmest kunne få noget mere optræk, fordi den var ikke glad for bakker. Der var flere der anbefalede at jeg fjernede den tragt der sidder nede ved membranerne. Da det endelig var lykkedes kom der jo meget mere acceraleration på og bakkerne var ikke længere noget problem. Nu har jeg så købt 2 dyser der er 1 og 2 numre større end den der sidder i karburatoren.
Mit spørgsmål er så at hvis jeg sætter en større dyse på skal jeg så ikke regulere på luftskruen/blandingsskruen så den får mere luft når nu den får mere benzin via større dyse. Blandingen må jo hverken være for fed eller tynd.
Er det vejen frem? Større dyse og så justere luftskruen????
På forhånd tak