Tragten fjernet på g-max
: 2. juni 2014 08:29
Hej allesammen. Min første scooter købte jeg i 2009 som ny. Før da er jeg af den årgang hvor man kørte på yamaha 4gear, kreidler og puch etc så det jeg nu ved om min pgo gmax er det som jeg har lært mig selv og det jeg har lært herinde bla.
Jeg er glad for alt det jeg kan lære herinde, og i er jo for det meste enige:-) Nå men lige fra starten har jeg kørt uden "skiven" fordi ellers tog den usædvanlig mange omdrejninger. Den kører så også ca 50 når det er med medvind og det hele men problemet er at der ikke er meget træk. Flere gange er jeg blevet anbefalet at fjerne begrænsertragten ved indsugningen og det har jeg nu gjort men resultatet var ikke lige til at køre med. Den startede fint og tog også gas stående men så snart gashåndtaget blev drejet mere som man gør for at sætte igang så dør den ud. Det kunne jo godt lyde som om at den ekstra benzin den nu kan få da der ingen tragt er kan karburatoren ikke leve op til så derfor tænkte jeg der skulle en større dyse i. Den mindste man kan købe hedder 72 så det må være standard. Jeg har købt 74 og 76. De springer 2 numre.
Tror i at det ville løse det? Jeg har også fjernet et smalt rør på luftfilteret da jeg tænkte at den ekstra benzin jo skulle stemme overens med ekstra luft. Jeg er klar over at jeg nok kommer til at skulle justerer på karburatoren men der er jo meget mere på sådan en end før i tiden så håbede i ville hjælpe mig hvor de forskellige skruer befinder sig. Evt med billeder. Desuden er luftskruen den samme som blandingsskruen?
Håber i kloge hoveder vil hjælpe med at min pgo kommer til at kunne tage gassen fuldt ud?
På forhånd tak
Jeg er glad for alt det jeg kan lære herinde, og i er jo for det meste enige:-) Nå men lige fra starten har jeg kørt uden "skiven" fordi ellers tog den usædvanlig mange omdrejninger. Den kører så også ca 50 når det er med medvind og det hele men problemet er at der ikke er meget træk. Flere gange er jeg blevet anbefalet at fjerne begrænsertragten ved indsugningen og det har jeg nu gjort men resultatet var ikke lige til at køre med. Den startede fint og tog også gas stående men så snart gashåndtaget blev drejet mere som man gør for at sætte igang så dør den ud. Det kunne jo godt lyde som om at den ekstra benzin den nu kan få da der ingen tragt er kan karburatoren ikke leve op til så derfor tænkte jeg der skulle en større dyse i. Den mindste man kan købe hedder 72 så det må være standard. Jeg har købt 74 og 76. De springer 2 numre.
Tror i at det ville løse det? Jeg har også fjernet et smalt rør på luftfilteret da jeg tænkte at den ekstra benzin jo skulle stemme overens med ekstra luft. Jeg er klar over at jeg nok kommer til at skulle justerer på karburatoren men der er jo meget mere på sådan en end før i tiden så håbede i ville hjælpe mig hvor de forskellige skruer befinder sig. Evt med billeder. Desuden er luftskruen den samme som blandingsskruen?
Håber i kloge hoveder vil hjælpe med at min pgo kommer til at kunne tage gassen fuldt ud?
På forhånd tak