Side 1 af 1

Begrænserplade

: 23. maj 2014 11:00
af ttpgodrbig
Hej allesammen.
Jeg har på min pgo g-max fjernet "skiven" og det har betydet at motoren kører meget mere jævnt og sundt. Den tager heller ikke så mange omdrejninger som den gjorde før hvilket egentlig var den primære grund til at jeg fjernede den.
Jeg gad ikke at lejerne blev slidt op før tid, og så er det selvfølgelig en sidegevinst at topfarten er forøget. Topfarten er nok men jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere acceleration, og har derfor tænkt på den "tragt" der sidder mellem
studsen og membranen, som også kaldes begrænserpladen. Jeg har hørt fra andre at det er en god måde at få noget mere træk da det lille hul i "tragten" ikke længere er der.
Men er der nogen der har erfaring med den "operation" Er det ligetil, eller er der noget jeg skal være opmærksom på. Skal den have mere luft når den nu får mere benzin???

Re: Begrænserplade

: 23. maj 2014 16:58
af scootergrisen
Jeg har ikke prøvet på men når den sidder efter karburator og luftfilter så må den jo begrænse både luft og benzin så vil ikke tro du skal gøre andet efter du fjerner den.

Re: Begrænserplade

: 23. maj 2014 17:30
af Jps
Man skal huske at dyse lidt op, når pladen fjernes. Hvis der f.eks sidder en 72'r dyse i karburatoren, skal man op på 74/76. Ellers kan man risikere en varmesætning.