Begrænserplade
: 23. maj 2014 11:00
Hej allesammen.
Jeg har på min pgo g-max fjernet "skiven" og det har betydet at motoren kører meget mere jævnt og sundt. Den tager heller ikke så mange omdrejninger som den gjorde før hvilket egentlig var den primære grund til at jeg fjernede den.
Jeg gad ikke at lejerne blev slidt op før tid, og så er det selvfølgelig en sidegevinst at topfarten er forøget. Topfarten er nok men jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere acceleration, og har derfor tænkt på den "tragt" der sidder mellem
studsen og membranen, som også kaldes begrænserpladen. Jeg har hørt fra andre at det er en god måde at få noget mere træk da det lille hul i "tragten" ikke længere er der.
Men er der nogen der har erfaring med den "operation" Er det ligetil, eller er der noget jeg skal være opmærksom på. Skal den have mere luft når den nu får mere benzin???
Jeg har på min pgo g-max fjernet "skiven" og det har betydet at motoren kører meget mere jævnt og sundt. Den tager heller ikke så mange omdrejninger som den gjorde før hvilket egentlig var den primære grund til at jeg fjernede den.
Jeg gad ikke at lejerne blev slidt op før tid, og så er det selvfølgelig en sidegevinst at topfarten er forøget. Topfarten er nok men jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere acceleration, og har derfor tænkt på den "tragt" der sidder mellem
studsen og membranen, som også kaldes begrænserpladen. Jeg har hørt fra andre at det er en god måde at få noget mere træk da det lille hul i "tragten" ikke længere er der.
Men er der nogen der har erfaring med den "operation" Er det ligetil, eller er der noget jeg skal være opmærksom på. Skal den have mere luft når den nu får mere benzin???