Side 1 af 2

Et godt råd?

: 21. februar 2014 22:16
af Chefen
Hej

Jeg købte en PGO scooter i juni og har været meget tilfreds - den har rullet ca 3000 km.

jeg har skiftet olie ved ca. hver 500 km og har indtil i går ikke haft problemer.

Nu oplever jeg at mens jeg kører så mister den trækkraft - pludselig kører den kun ca 30 kmt - efter et par min kommer den igen op på max.

Lørdag formiddag er afsat til at løse problemet, jeg tænkte der var nogle med et tid til hvor jeg skal starte med at fejlfinde?

På forhånd tak og god weekend .

Re: Et godt råd?

: 21. februar 2014 23:03
af scootergrisen
Hvad er det for en model ?
Er det en 4 takt motor siden du skifte olie ?

Re: Et godt råd?

: 22. februar 2014 05:43
af Chefen
Nej - en alm 2-takts PGO Hot Max

Det er sikkert ikke nødvendigt at skifte olie så tit, men det skader vel næppe :-)

Re: Et godt råd?

: 22. februar 2014 07:34
af scootergrisen
Det er kun på 4 takt at man af og til skal skifte motorolie.
På 2 takt skal motorolien ikke skiftes, men man skal blot fylde mere på efterhånden som det bliver brugt sådan at der altid er motorolie i olietanken.
Der er en olielampe der lyser når olietanken er ved at være tom.

Hvad har du gjort for at skifte olien ?

Re: Et godt råd?

: 22. februar 2014 08:14
af Chefen
Vi snakker forbi hinanden :-)

Jeg påfylder naturligvis olie i olietanken - den olie jeg skifter efter hver 500 KM er gearolien.

Re: Et godt råd?

: 22. februar 2014 08:23
af MSJ1982
gear olien er et lukket system, så det er slet ikke nødvendigt at skifte der, der må godt være 3000 km imellem hvis ikke mere.
skifter faktisk kun når jeg skifter krumtap eller så noget.

Jeg tror godt det kan være din Cdi boks der driller, når du ikke oplever andre problemer.

Re: Et godt råd?

: 22. februar 2014 12:35
af scootergrisen
Ja det er slet ikke nødvendigt og skifte gearolie så tit.

Nå men hvis den mister trækkraft så kunne det måske være fordi den ikke får benzin nok eller en løsforbindelse.

Prøv og kontroller stelforbindelsen, tændspole, cdi, tændrørshætte og rens og sørg for de har god forbindelse.

Rens tændrør.

Også rens karburatoren, specielt ved hoveddyse og strålerør og se at nålen sidder som den skal og låst fast.

Re: Et godt råd?

: 22. februar 2014 15:55
af Jps
MSJ1982 skrev:gear olien er et lukket system, så det er slet ikke nødvendigt at skifte der, der må godt være 3000 km imellem hvis ikke mere.
skifter faktisk kun når jeg skifter krumtap eller så noget.

Jeg tror godt det kan være din Cdi boks der driller, når du ikke oplever andre problemer.
Gearolien på PGO kan tappes af, så derfor er det ikke et lukket system ;). Olien skal skiftes 1-2 gange årligt. Og problemet med Big Max'en er sikkert at den skal ha' en karburatorrensning eller nyt luftfilter/tændrør. Cdi boksen har ikke for vane at drille på en PGO.

Re: Et godt råd?

: 22. februar 2014 15:56
af Jps
Chefen skrev:Nej - en alm 2-takts PGO Hot Max

Det er sikkert ikke nødvendigt at skifte olie så tit, men det skader vel næppe :-)
Enten er det en Hot50 (30'r) eller en Big Max (45'r) ;) :).

Re: Et godt råd?

: 22. februar 2014 16:20
af Chefen
Jeg er klart bedst til regnskaber og tal - efter at jeg havde pillet ved den i morges så ville den slet ikke trække

Nu kører jeg den til forhandleren mandag så må de redde mig:-)

Det er i øvrigt en Big Max 45 som har kørt upåklageligt, lige indtil i forgårs hvor den ikke rigtig ville trække

jeg havde en idé om at luftfiltret mv skulle skiftes - det har jeg gjort uden held desværre :-)