Side 1 af 3

HS1 -> H4 pære skift

: 1. oktober 2013 10:35
af zzzzleepy
Hej Venner

Jeg vil idag prøve at skifte min forlygtepære i Agilitien ud med en H4 pære

der sidder pt en HS1 35/35W pære i
Jeg Erstatter den med en H4 60/55W ( Philips Xtreme Vision ) Som skulle give "op" til 100% mere lys end en standard H4... Det passer dog ikke i virkeligheden men gir den 25% mere er det jo også fint ;)

Forskellen mellem en HS1 og en H4 er en styre tap som er større på HS1 pæren. højest sansynligt for at man ikke skal kunne montere den i en bil ved en fejl pga den er for svag til biler.


melder tilbage omkring lyset når jeg får det testet i aften :)

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 1. oktober 2013 17:48
af scootergrisen
Pas på ikke lygten bliver for varm.

Jeg tror også på H4 der er skærmen ved glødetråden til det kortelys lidt anderledes sådan at lyset kommer mere ud til højre end venstre.

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 1. oktober 2013 21:21
af zzzzleepy
Det er korrekt

Jeg kan oplyse at der yderligere er en lille forskel på pærerne.. 2 meget små styre tapper som der er kortere afstand på ved en H4
de blev mast med en tang og så kunne den monteres uden problemer


Jeg valgte at prøve at montere den fordi at jeg læste om et medlem på Billig-scooter.dk som havde kørt med lang+kort samtidigt i længere periode dvs 70watt uden nogen problemer.

H4 yder 60watt eller 55watt så det skulle ikke give problemer ( på en Agility ihvertfald )

Jeg har kun kunne teste i garagen.. men ser ud til at lyset er blevet markant! bedre
jeg kan give en ordentlig vudering imorgen når jeg skal køre på arb.

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 1. oktober 2013 22:41
af scootergrisen
Jeg så engang en Kymco Super 8 tror jeg det var som der havde været ild i. Det så ud som om det var startet i fronten af scooteren.
Ved ikke om det havde noget med lygten at gøre men det ville jo være lidt kedeligt hvis der går ild i lortet og den eneste væske man har medbragt er 5 liter benzin.
Så prøv lige og mærk på lygten af og til for en sikkerheds skyld.

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 2. oktober 2013 21:49
af zzzzleepy
Har nu kørt en 75km med den nye pære ( de 15km om natten i 99.9% mørke )

ingen tegn på overophedning

Mit indtryk indtil vidre er WOW
jeg brugte ikke det lange lys før fordi lyset ligsom manglede de første 5-7 meter foran og det var til tider lidt skummelt at køre med. nu er det bare lyst! :)

har nappet 2 billeder med mobilen med kort og lang lys hvor der var en meget meget lang og sort strækning.



Kort lys:
20131002_211823.jpg

Langt lys:
20131002_211838.jpg

PS!! jeg fraskriver mig enhver ansvar for jeres lygter hvis i skulle vælge at prøve.
jeg aner ikke hvordan andre lygter tåler den ekstra varme.
og jeg holder stadig øje med min.

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 2. oktober 2013 21:51
af scootergrisen
Kan du se at det lyser mere til den ene side ?

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 2. oktober 2013 21:51
af zzzzleepy
Nå ja lille detalje.
ved tomgang falder lysstyrken en lille smule ( billederne er taget med 10% gas som modvirker faldet af spænding )
og ved bremsning og blink ligeledes.
så jeg vil se om jeg kan skifte diverse pære ud med nogle LED så den lige kan få det sidste overskud tilbage.

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 2. oktober 2013 21:53
af zzzzleepy
scootergrisen skrev:Kan du se at det lyser mere til den ene side ?
Muligvis men det er meget svært at sige.. der er så enormt meget mere lys nu end før :lol:

Det føles faktisk som at ha haft en lysdæmper på 40% og nu skrue den op på 100%

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 2. oktober 2013 21:55
af scootergrisen
Så er det bare hvordan de andre oplever det.
Du kunne få en anden til at køre på din scooter også kan du selv køre på en anden scooter eller cykel og se hvordan der er når de kommer kørende imod dig om det blænder for meget.

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 2. oktober 2013 22:05
af zzzzleepy
Det korte lys blænder med 100% garanti ikke det lyser ligesom den gamle pære ned i jorden x antal meter frem ( ikke nok lys til den mørke vej jeg kørte på, kunne ikke se langt nok frem )

men det lange lys er nok næppe sjovt at møde nu, man skal jo blænde ned ved modkørende uanset hvad.. og det gør jeg også altid
om det så er på scoot eller i bil :)