Agility hvor ska jeg trimme ?? ubegrænset maskine.
: 3. september 2013 20:02
Hej venner
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt..
Jeg mangler lidt hjælp til at trimme min maskine
der er nogle spørgsmål under vejs og en masse masse info
spørgsmål har jeg lige lavet grønne så de er lidt nemmere at se.
Min Agilty køre egentlig "ok" men mangler noget power
Alle Km/t er altid målt på gps.
ubegrænset Vario, dyse 80 6.2g ruller (52km/t) dårligt optræk
ubegrænset Vario, dyse 80 6.5g ruller (56km/t) dårligt men lidt bedre
ubegrænset Vario, dyse 80 6.75g ruller (58km/t) "ok" optræk
ubegrænset Vario, dyse 80 6.75g ruller (56km/t) "ok" optræk ( med øko mods accelerationspumpe og gaskabel )
ubegrænset Vario, dyse 80 7g ruller (60km/t) "ok" optræk underligt nok... topper på 62-63km/t
Hvorfor skal min agiliy ha så tunge ruller for at køre nogenlunde ?
For at den køre best muligt skal jeg skrue luftskruen MEGET!! ud vi snakker 3½-4 måske 5? omgange ud det ligner at skruen er tæt på at være helt ude!
Jeg har lige nappet de sidste begrænsninger af den... CDI og luftfilter kassen har fået lidt mere gennemgang.
Dyse 80 var nu for lille og den blev hvid på tændrøret
jeg smed en 84'er i da jeg tænkte 82 var fint til ubegrænset men den nok skulle ha mere pga det med luftfilter kassen.
Det køre den egentlig igen fint med 84'ern men igen luftskruen skal langt ud her begyndte tændrøret at få den rigtige farve igen... lysebrunt
jeg prøvede lige at smide en 86'er dyse i for sjov... og der køre den egentlig også fint
jeg skal dog lige teste mht tændrørs farven imorgen efter arbejds kørsel.. knap 60km.
hvad sker der med min luftskrue siden den skal så meget længere ud end "normalt" ?
Med
ubegrænset Vario, cdi, luftfilter kasse, dyse 84, 6.2g ruller (53km/t)
ubegrænset Vario, cdi, luftfilter kasse, dyse 84, 7g ruller (60km/t) ( hvor blev min xtra power af ?? )
Det er som om den aldrig kommer helt op på de nu ca. 9000 omdrejninger med mindre den triller ned ad en bakke hvor den nu topper på 68km/t
Før var 62-63km/t topfarten
Den kan altså køre med højere omdrejninger. den gør det åbenbart bare ikke af sig selv hmm ??
Jeg forventer ikke at den skal køre 70km/t på lige vej eller nogen andet voldsom stigning.
men jeg forventer da at den kan lidt mere end før. hvilket ikke er tilfældet indtil nu.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt..
Jeg mangler lidt hjælp til at trimme min maskine
der er nogle spørgsmål under vejs og en masse masse info
spørgsmål har jeg lige lavet grønne så de er lidt nemmere at se.
Min Agilty køre egentlig "ok" men mangler noget power
Alle Km/t er altid målt på gps.
ubegrænset Vario, dyse 80 6.2g ruller (52km/t) dårligt optræk
ubegrænset Vario, dyse 80 6.5g ruller (56km/t) dårligt men lidt bedre
ubegrænset Vario, dyse 80 6.75g ruller (58km/t) "ok" optræk
ubegrænset Vario, dyse 80 6.75g ruller (56km/t) "ok" optræk ( med øko mods accelerationspumpe og gaskabel )
ubegrænset Vario, dyse 80 7g ruller (60km/t) "ok" optræk underligt nok... topper på 62-63km/t
Hvorfor skal min agiliy ha så tunge ruller for at køre nogenlunde ?
For at den køre best muligt skal jeg skrue luftskruen MEGET!! ud vi snakker 3½-4 måske 5? omgange ud det ligner at skruen er tæt på at være helt ude!
Jeg har lige nappet de sidste begrænsninger af den... CDI og luftfilter kassen har fået lidt mere gennemgang.
Dyse 80 var nu for lille og den blev hvid på tændrøret
jeg smed en 84'er i da jeg tænkte 82 var fint til ubegrænset men den nok skulle ha mere pga det med luftfilter kassen.
Det køre den egentlig igen fint med 84'ern men igen luftskruen skal langt ud her begyndte tændrøret at få den rigtige farve igen... lysebrunt
jeg prøvede lige at smide en 86'er dyse i for sjov... og der køre den egentlig også fint
jeg skal dog lige teste mht tændrørs farven imorgen efter arbejds kørsel.. knap 60km.
hvad sker der med min luftskrue siden den skal så meget længere ud end "normalt" ?
Med
ubegrænset Vario, cdi, luftfilter kasse, dyse 84, 6.2g ruller (53km/t)
ubegrænset Vario, cdi, luftfilter kasse, dyse 84, 7g ruller (60km/t) ( hvor blev min xtra power af ?? )
Det er som om den aldrig kommer helt op på de nu ca. 9000 omdrejninger med mindre den triller ned ad en bakke hvor den nu topper på 68km/t
Før var 62-63km/t topfarten
Den kan altså køre med højere omdrejninger. den gør det åbenbart bare ikke af sig selv hmm ??
Jeg forventer ikke at den skal køre 70km/t på lige vej eller nogen andet voldsom stigning.
men jeg forventer da at den kan lidt mere end før. hvilket ikke er tilfældet indtil nu.