Side 1 af 2

Yamaha Neo's Easy

: 10. juni 2013 02:52
af scootergrisen
Ny Yamaha Neo's model.

Yamaha Neo's Easy ser ud til at være en lidt skrabet udgave af Yamaha Neos 2T for at gøre den billigere.

Forskelle på Yamaha Neo's Easy og (Yamaha Neo's) :
Starter : Kun kickstarter (kickstarter og el starter)
For bremse : 110 mm tromlebremse (160 mm skivebremse)
Fælge : stål (legering)
Instrumentpanel : Analogt (digitalt)

Model : Yamaha Neo's Easy
Pris : 9.998,- kroner
Motor : 2 takt
2013-Yamaha-Neo%E2%80%99s-Easy-EU-Midnight-Black-Studio-002[1].jpg
http://www.koehler-knallerter.dk/epages ... %20easy%22
http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... -easy.aspx
Sammenlign Neo's og Neo's Easy

Re: Yamaha Neo's Easy

: 10. juni 2013 16:51
af Baddi
Ej hvor ærgeligt at gå tilbage til tromlebremser. :)

Det er fint til en scooter der maksimalt må kunne køre 42 km/t, men det er ikke muligt at have for gode bremser. :D

Re: Yamaha Neo's Easy

: 10. juni 2013 21:33
af scootergrisen
Det kan være det er for at kunne konkurrer med de billigere kinesiske scootere.

Re: Yamaha Neo's Easy

: 10. juni 2013 22:06
af Baddi
scootergrisen skrev:Det kan være det er for at kunne konkurrer med de billigere kinesiske scootere.
Jamen det er det da helt sikkert, men jeg synes stadig at det er brand ærgeligt at konkurrence skal trække teknikken nedad i stedet for opad. :mrgreen:

Re: Yamaha Neo's Easy

: 10. juni 2013 22:19
af Fut
Nu er det faktisk sådan at tromlebremser kan bremse kraftigere end skive ditto så vænge vi taler om muskelkraft. Det er derfor man har opfundet bremseforstærkeren til biler.
Der sker det at når bakkerne går ind på tromlen låser tromlen bakken fast og giver dermed en forøget bremsekraft.

Skivebremser er bare nemmere at have med at gøre derfor bruges de så meget i dag.

Re: Yamaha Neo's Easy

: 10. juni 2013 22:47
af Baddi
Fut skrev:Nu er det faktisk sådan at tromlebremser kan bremse kraftigere end skive ditto så vænge vi taler om muskelkraft. Det er derfor man har opfundet bremseforstærkeren til biler.
Der sker det at når bakkerne går ind på tromlen låser tromlen bakken fast og giver dermed en forøget bremsekraft.

Skivebremser er bare nemmere at have med at gøre derfor bruges de så meget i dag.
Det er så ikke derfor skivebremser bruges idag. :D

Når man bremser skabes der friktion og den kinetiske energi bliver til varme. Tromlebremser har svært ved at komme af med denne varme mens skivebremser har nemmere ved det. Overophedede bremser bremser ikke godt. ;)

Re: Yamaha Neo's Easy

: 10. juni 2013 23:57
af Jps
Sikke grimme fælge den har :).

Re: Yamaha Neo's Easy

: 13. juni 2013 21:59
af balle
Jps skrev:Sikke grimme fælge den har :).
Så den sidst jeg var til service hos forhandleren. Synes den så lidt billig ud. Alene håndtagene ved "bagsædet" så ud som om de var to stykker bukket fladjern. Og fælgene, nej de var heller ikke kønne. Jeg har ingen forstand på det, men den vækkede absolut ikke min tillid.

Venligst Erik.

Re: Yamaha Neo's Easy

: 13. juni 2013 22:14
af Jps
balle skrev:
Jps skrev:Sikke grimme fælge den har :).
Så den sidst jeg var til service hos forhandleren. Synes den så lidt billig ud. Alene håndtagene ved "bagsædet" så ud som om de var to stykker bukket fladjern. Og fælgene, nej de var heller ikke kønne. Jeg har ingen forstand på det, men den vækkede absolut ikke min tillid.

Venligst Erik.
Så hellere den originale :D ;).

Re: Yamaha Neo's Easy

: 13. juni 2013 22:28
af balle
Jps skrev:
balle skrev:
Jps skrev:Sikke grimme fælge den har :).
Så den sidst jeg var til service hos forhandleren. Synes den så lidt billig ud. Alene håndtagene ved "bagsædet" så ud som om de var to stykker bukket fladjern. Og fælgene, nej de var heller ikke kønne. Jeg har ingen forstand på det, men den vækkede absolut ikke min tillid.

Venligst Erik.
Så hellere den originale :D ;).

Ja hvis du spørger mig, så helt sikkert. Men jeg kender i realiteten ikke dens kvaliteter, kun at de visuelt ikke imponerede mig, mildest talt. Og heller ikke dig kan jeg jo forstå :(

Venligst Erik.