Topstykker. Giantco kontra Kymco
: 6. juni 2013 15:30
Halløjsa. ![Meget glad :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Jeg har lige renset og slebet ventiler på to topstykker, en fra en Kymco Agility og en fra en Giantco Stealth og tænkte at jeg ville tage nogle mål.![Hr. Grøn :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Stealth har ifølge markedsførings materialet 2,11 kw og ifølge brugermanualen 1,5 kw, hvor agilityen ifølge markedsførings materialet har 2,77 kw og ifølge servicemanualen har 3,5 kw, så jeg tænkte at der måtte være nogle forskelle udover at Agilityen har et kompressionsforhold på 11 og Stealthen på 10,4.![Hr. Grøn :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Den første forskel var ved indsugningen. Giantcoens diameter var 17,00mm og agilityens var 18,24mm aller yderst. Giantcoen havde dog lige kanter med konstant faldende diameter og havde så en slags pakningsmateriale over der begrænsede diameteren til 16,82mm og med en skarp kant.![Meget glad :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Næste forskel var så i ventilerne, hvor det var som herunder:
Agility ind: 18,62mm
Agility ud: 16,08mm
Giantco ind: 18,64mm
Giantco ud: 15,88mm
Efter at have renset sod ud af udstødningskanalen kunne jeg så måle aller yderst. Giantcoen havde ligesom ved indsugningen en konstant faldende diameter jo mere man gik ind, hvor Kymcoen igen havde en afrunding nær åbningen.
Agility: 18,54mm
Giantco: 17,66mm
Vi kan så se at agilityen har lidt større mål over det hele, pånær indsugningsventilen, hvilket tyder på at den er lavet til en lidt større mængde luft end giantcoen. Derudover virker den mere gennemført med afrundinger ved åbninger for at mindske turbulens. Giantcoen har også nogle udbulninger i kanalerne efter støbningen, hvilket kymcoen ikke har.![Meget glad :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Meget glad :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Jeg har lige renset og slebet ventiler på to topstykker, en fra en Kymco Agility og en fra en Giantco Stealth og tænkte at jeg ville tage nogle mål.
![Hr. Grøn :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Stealth har ifølge markedsførings materialet 2,11 kw og ifølge brugermanualen 1,5 kw, hvor agilityen ifølge markedsførings materialet har 2,77 kw og ifølge servicemanualen har 3,5 kw, så jeg tænkte at der måtte være nogle forskelle udover at Agilityen har et kompressionsforhold på 11 og Stealthen på 10,4.
![Hr. Grøn :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Den første forskel var ved indsugningen. Giantcoens diameter var 17,00mm og agilityens var 18,24mm aller yderst. Giantcoen havde dog lige kanter med konstant faldende diameter og havde så en slags pakningsmateriale over der begrænsede diameteren til 16,82mm og med en skarp kant.
![Meget glad :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Næste forskel var så i ventilerne, hvor det var som herunder:
Agility ind: 18,62mm
Agility ud: 16,08mm
Giantco ind: 18,64mm
Giantco ud: 15,88mm
Efter at have renset sod ud af udstødningskanalen kunne jeg så måle aller yderst. Giantcoen havde ligesom ved indsugningen en konstant faldende diameter jo mere man gik ind, hvor Kymcoen igen havde en afrunding nær åbningen.
Agility: 18,54mm
Giantco: 17,66mm
Vi kan så se at agilityen har lidt større mål over det hele, pånær indsugningsventilen, hvilket tyder på at den er lavet til en lidt større mængde luft end giantcoen. Derudover virker den mere gennemført med afrundinger ved åbninger for at mindske turbulens. Giantcoen har også nogle udbulninger i kanalerne efter støbningen, hvilket kymcoen ikke har.
![Meget glad :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)