GY6 4-takt renovering
: 15. maj 2013 00:46
Det var tid til en omfattende omgang på den gamle Agility motor. Den har kun gået ca 16.000 km, men har været dårligt vedligeholdt i sit tidligere liv. Mens jeg ventede på den nye krumtap-aksel, tog jeg lidt billeder...
Det var første gang jeg skulle afmontere en hel motor og gik rundt og tækte på hvor svært og tidskrævende det ville være
Men 3 bolte, 2 kabler, et par stik og slanger, og vupti.
Har man ligget nede på gaden i regnvejr og rodet med bil, er sådan en selv-stående kompakt og flytbar enhed et skønt syn!
Et par dask med gummi-hammeren og endelig nåede jeg helt ind til synderen, troede jeg. Den kraftige mislyd fra motoren viste sig at være en slidt oliepumpe/tandhjul, og sikkert ikke krumtappen alligevel
99,95.- for en ny pumpe. Så var mislyden væk
Den første ny-indkøbte tap til 499.- havde "sand" i det ene leje og et slup på over 7 tiendedele sideværs i selve krumtaphuset. Retur med den!
Den næste til 699.- havde et slup på 4 tiendedele og lejer som smurt.
Manden sagde at det var meningen med lidt side-slup for at hele tappen med lejer kunne selv-centrere under stemplet.
Javel ja, så siger vi det. Et Kina-samlesæt fra Kina.. Nogle af tingene i en gy6 drejer rundt.. Der er meget at dimse med på en 4-takt.
Det var første gang jeg skulle afmontere en hel motor og gik rundt og tækte på hvor svært og tidskrævende det ville være
![Overrasket :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
![Lol, No :lolno:](./images/smilies/icon_lolno.gif)
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Den næste til 699.- havde et slup på 4 tiendedele og lejer som smurt.
Manden sagde at det var meningen med lidt side-slup for at hele tappen med lejer kunne selv-centrere under stemplet.
Javel ja, så siger vi det. Et Kina-samlesæt fra Kina.. Nogle af tingene i en gy6 drejer rundt.. Der er meget at dimse med på en 4-takt.