Side 1 af 1

jeg skal købe

: 29. oktober 2012 04:22
af bubber72
jeg står og skal købe ny / brugt scooter men hvad skal jeg dog vælge ???? for vil sådan set gerne ha en med gear igen men på den anden side er jeg i vildrede håber at i har nogen gode bud ;)

Re: jeg skal købe

: 29. oktober 2012 11:30
af scootergrisen
Hvor meget vil du give og hvad kan du lide ?
Er du meget høj ?
Vil du have 2 takt eller 4 takt ?

Re: jeg skal købe

: 29. oktober 2012 21:45
af Fut
Du skal først finde ud af hvad du skal bruge knallerten til. Gearknallerter egner sig kun til lange ture da man hurtigt bliver træt af at skifte gear hele tiden. Er det derimod små smut til købmanden, er en lille scooter med kort akselafstand der er sagen da den kan sno sig lynhurtigt gennem byens trafik. Lige ledes er hjulenes størrelse en vigtig ting for komforten. Større hjul giver større komfort men dårligere manøvreevner.

Totakt eller firetakt? En totakter er billigere og nemmere at vedligeholde men er mere tørstig end en firetakter. En firetakter larmer mindre og bruger mindre benzin men har mindre kraftoverskud end totakteren.

Prisen er også et spørgsmål. Skal det være noget der bare skal holde et par år? eller er det en knallert for livet?
Hvis man skal bruge en knallert der er driftsikker og som skal holdes af en mekaniker er en PGO et godt valg som en totakter.
Vil man have lidt mere kvalli bør man overveje mærker som Aprilla eller Honda.
Er det bare noget der skal køre men ikke livsvigtigt kan en kineser være et udemærket valg men den skal passes hvis man skal have noget for sine penge.

Giv os noget om dine tanker omkring din nye knallert, så kan vi rådgive dig.

Re: jeg skal købe

: 30. oktober 2012 09:53
af oskar33
Gear?! En variator er et glimrende gearing-system.

Nå min erfaring siger at der ikke er den store forskel på måden selve scooteren virker på, hvis man alligevel kun har tænkt sig at køre 30km/t . Da jeg købte scooter vidste jeg ikke at det var en fire-takter jeg kørte rundt på, men vil alligevel anbefale det til allround-kørsel.
Jeg købte en Giantco som det sikre valg da jeg vidste at der var en Thansen i nærheden. De kunne jeg da være sikker på at kunne skaffe reservedele og i værste fald skaffe service. Du skal med andre ord tænke om du kan få den lavet og transporteret til reparatør.

Derfor har forskellen i priserne på scooteren meget at gøre med den måde dytten ser ud på. Der er bedre finish på de dyrere knallerter.
Det er derfor folk her spørger: Hvem er du? Hvordan er din livsstil? Antallet af fartstriber på din knallert er omvendt proportional med din alder. Kør rundt på en rød eller pink knallert og bliv set eller vælg en sort. Der er også forskelle i om scootere har det agressive look eller det mormor-agtige... og så findes der også pigeknallerter (Venus II eks.). Så vælg efter den du synes ser bedst ud....! (ved godt det lyder mærkeligt, men bare tænk på hvordan du vælger cykel)

Jeg tror at alle her i forummet til enhver tid ville anbefale deres egen scooter-model hvis det er at antallet af fede timer har været i overtal. Jeg har på to år kørt 10.000 km med den på det tidspunkt suverænt billigste dyt du kunne finde på markedet. Jeg har ikke skiftet tændrør på den en eneste gang.