Side 9 af 13

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 6. september 2018 16:26
af Jps
Dintid skrev: 6. september 2018 09:28
Jps skrev: 5. september 2018 23:13 Her et eksempel på vario/kobling i funktion.

https://www.scootergalleri.dk/video/div ... ing_i_gang
Sejt :thumbup: Rasler den ikke lidt + andre spændende lyde? :scootergris:
Jeg har slukket for lyden på min computer, så har ikke hørt hvordan den lyder :)
Jeg lagde bare Video'en ind så det kunne ses hvordan skidtet virker :)

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 6. september 2018 19:17
af Dintid
MissMille skrev: 6. september 2018 11:28 Dintid, det var dog en fantastisk udførlig og let forståelig forklaring af det, tak for det.
Det giver en meget bedre forståelse af hvad der sker og det giver rigtig god mening for mig nu.

Det vil sige at det muligvis er den eneste begrænsning, eller har de sat flere på?
I så fald burde det jo være nemt at pille den ud (for en som har prøvet den slags før, selvfølgelig), og få lov til at bruge et gear mere ;)
Takker :-) Jeg har først lige lært det inden for de sidste nogle uger, efter jeg købte min N1 :-)
Et scooterværksted jeg har snakket med, skal have kr 225 for at fjerne den ring. De kan ikke garantere noget, men jeg er da så sikker på, at den bliver samlet korrekt igen :-)

På din 30kmt model er der begrænsning på en pakning man kan/skal skifte ud. Se side 2 i denne tråd.
Koster kr 20 for en ny hos Thansen. Bare køb en til en 45 model.
9693DE92-723E-434E-9E52-8366D2B4319E.jpeg
Den sidder under den her sorte anordning. Det svarer til til højre på billedet.
2C88FFEE-4F89-40F9-9F3E-3DA9983EA5F0.jpeg
Jeg har planer om selv at ville tjekke den pakning på min, doe at måle lidt på den, for at se, om der er noget at hente på 45 også.

Der kan også være noget begrænsning rent elektronisk på antal omdrejninger, som jeg ikke har så meget forstand på, men ham der lavede denne tråd, sagde at hans 30kmt kørte 60kmt på flad strækning efter ham fik lavet de 2 ting.

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 7. september 2018 18:29
af MissMille
Uha, det lyder farligt.
Må høre om min kammerat kan finde ud af at skifte pakning på den for mig, tør ikke rode med det selv.

Det er én ting at fiks-fakse med den besatte Honda SFX som jeg snart kører over med en damptromle, men en helt anden at rode på en sprit ny scooter jeg også gerne skulle kunne få lavet service på osv uden at få for meget ballade.

Forresten, har du også oplevet kondens i forlygten?
Tænker ikke det er helt normalt?

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 7. september 2018 18:31
af Dintid
Ikke noget jeg har lagt mærke til nej. Måske du kan tage billede af det?

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 8. september 2018 18:27
af MissMille
Skal lige prøve at huske det næste gang jeg har været ude på en aftentur, der går nok lige et par dage.
Bedsteveninden skal arbejde en del, så får ikke mulighed for at ræse så langt ;)

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 13. september 2018 20:26
af Dintid
MissMille skrev: 8. september 2018 18:27 Skal lige prøve at huske det næste gang jeg har været ude på en aftentur, der går nok lige et par dage.
Bedsteveninden skal arbejde en del, så får ikke mulighed for at ræse så langt ;)
I dag, hvor der regnede mens jeg kørte, lagde jer mærke til, at der var kondensvand/dug nederst på frontglasset. Altså ud for det lange lys.

Er dug på din begrænset, eller over hele lysfeltet?

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 20. september 2018 21:03
af MissMille
Dintid skrev: 13. september 2018 20:26 I dag, hvor der regnede mens jeg kørte, lagde jer mærke til, at der var kondensvand/dug nederst på frontglasset. Altså ud for det lange lys.

Er dug på din begrænset, eller over hele lysfeltet?
Ja, det var lige præcis det der skete på min også!
Det var nemlig også kun nederst på glasset, ikke hele lysfeltet.
Men det regnede dog ikke den dag, det var bare blevet aften og selvfølgelig lidt dugget :)

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 20. september 2018 21:33
af Dintid
MissMille skrev: 20. september 2018 21:03
Dintid skrev: 13. september 2018 20:26 I dag, hvor der regnede mens jeg kørte, lagde jer mærke til, at der var kondensvand/dug nederst på frontglasset. Altså ud for det lange lys.

Er dug på din begrænset, eller over hele lysfeltet?
Ja, det var lige præcis det der skete på min også!
Det var nemlig også kun nederst på glasset, ikke hele lysfeltet.
Men det regnede dog ikke den dag, det var bare blevet aften og selvfølgelig lidt dugget :)
Jeg skilte min ad for leden og kan kun forstille mig det er kondensvand. Der er i hvert tilfælde ikke nogle utætheder.
9EB5F5BD-24A7-4E60-BD58-8EF6D03ACE65.jpeg
D07C5C42-3982-4425-A5F8-8A2EA110DFED.jpeg

Jeg fandt dog en skrue der var klemt ind mellem skjold og lyskasse... ikke at den er årsag til dug dog.
82241F17-50E6-46CD-B8E9-CC8980437870.jpeg

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 21. september 2018 17:01
af MissMille
Åhh, du er en modig mand!
Jeg ville aldrig turde det der. Men okay, jeg har heller aldrig gjort mere ved en scooter end at pille karburator af :D
Glæder mig bare til at kunne få nogen til at pille lidt ved den, så den kan trille lidt hurtigere. Det tager aaalt for lang tid at komme frem nu jeg har vænnet mig rigtigt til den :P

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 21. september 2018 18:06
af Dintid
Tror det er mere omstændeligt at pille karburator af, end tage forskjoldet af. Man skal jo desværre have skjoldet af mv for at skifte en evt LED, hvis de stopper med at virke.