Side 8 af 17

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 27. september 2013 21:21
af balle
Katana skrev:Hrr.Balle, Måske en lille lørdagstur efter ost ? ;) Se her : http://www.mammenost.dk/ Men nu må jeg ikke tage glæderne på forskud, som Hrr.Gris skrev. At planlægge ture før jeg har modtaget og testkørt den nyopbyggede motor, er vel modigt.
Helt underligt, at jeg slet ikke skal nogen steder denne weekend. Burde tage op og rydde op i dødsboet efter min bror næste weekend, men en tur med dig til et mejeri vægter nok tungere :D
Lad os se tiden an; jeg savner jo at køre tur med dig :cry:

Venligst Erik.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 1. oktober 2013 13:31
af Katana
Nyt, nyt, nyt.

Honda'en er klar til afhentning.

Er jeg heldig får jeg den inden weekenden.

Der er kommet ny cylinder, stempel og diverse pakninger, 12.000 km service er udført.
Motorstoppet skyldes at udstødningsventilen stod åben, dvs var blokeret af kul og snask.

- Alt dette kunne min forhandler sagtens have gjort. Han behøvede overhovedet ikke røre ecu eller benzinindsprøjtning, som åbenbart var det der fik ham til at gå i baglås. :shock:

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 1. oktober 2013 18:01
af scootergrisen
Nå ja der er ikke kickstarter på. Ellers kunne du let have mærket på kickstarteren når der ikke var kompression men det jo lidt sværrer og mærke når der kun er elstarter.

Det kan være de lidt større opgaver kommet bagerst i køen fordi de tager lang tid.
Der hvor jeg købte min scooter kunne de heller ikke finde ud af det da den dryppede motorolie, som om de enten ikke havde værksted eller tiden til det.
Men manglende kompression burde da være nogenlunde let og måle med mindre det er et periodisk problem så er fejlen der måske ikke når værkstedet tester men så når man får scooteren tilbage kommer samme problem efter noget tid.

Men det lyder da godt hvis den er blevet lavet ordentligt og du har fået nye dele på.
Husk og kig efter hvad de har lavet og ikke lavet, kan jo være de har glemt og sætte et eller andet på igen.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 1. oktober 2013 21:55
af balle
Katana skrev:Nyt, nyt, nyt.

Honda'en er klar til afhentning.

Er jeg heldig får jeg den inden weekenden.

Der er kommet ny cylinder, stempel og diverse pakninger, 12.000 km service er udført.
Motorstoppet skyldes at udstødningsventilen stod åben, dvs var blokeret af kul og snask.

- Alt dette kunne min forhandler sagtens have gjort. Han behøvede overhovedet ikke røre ecu eller benzinindsprøjtning, som åbenbart var det der fik ham til at gå i baglås. :shock:
Jamen kan du så se at få hentet din Honda :!: Det er da skønt, så kan du komme ud og trille igen. Og du har forhåbentlig nu en forhandler der gider lytte til dig.

Venligst Erik.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 1. oktober 2013 22:19
af Jps
Katana skrev:Nyt, nyt, nyt.

Honda'en er klar til afhentning.

Er jeg heldig får jeg den inden weekenden.

Der er kommet ny cylinder, stempel og diverse pakninger, 12.000 km service er udført.
Motorstoppet skyldes at udstødningsventilen stod åben, dvs var blokeret af kul og snask.

- Alt dette kunne min forhandler sagtens have gjort. Han behøvede overhovedet ikke røre ecu eller benzinindsprøjtning, som åbenbart var det der fik ham til at gå i baglås. :shock:
Tillykke med det. Så håber vi den kører upåklageligt resten af sin tid ;).

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 3. oktober 2013 15:46
af Katana
Honda'en er atter i mine hænder. :D

Den trækker som ny - altså før den begyndte at spise olie!.

Hrrr.Balle. Vil du med på Løjstrup i weekenden ?

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 3. oktober 2013 16:02
af scootergrisen
:party: Det var godt.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 3. oktober 2013 19:37
af balle
Katana skrev:Honda'en er atter i mine hænder. :D

Den trækker som ny - altså før den begyndte at spise olie!.

Hrrr.Balle. Vil du med på Løjstrup i weekenden ?
Godt at du er kommet op på hesten igen, og at den trækker som en hest bør!! Til dit spørgsmål: JA.

Venligst Erik.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 5. oktober 2013 18:08
af Katana
Min Honda fik udlæst motorstyring, ECU, under besøget hos importør. Diagnoserapporten fulgte med da jeg igen fik min scooter.
Måske kan rapportens tal ha' interesse for nogen.
ECU på Honda'en har id-nummer : 0100FF0101.

System / / Parameter / / Value / / Unit / / Idle min. / / Idle max./

PGM-FI / Engine speed / / 1912 / / RPM / / 1800 / / 2000 /
PGM-FI / TP sensor / / 0 / / deg / / -2 / / 2 /
PGM-FI / Map sensor / / 73 / / kPa / / 20 / / 110 /
PGM-FI / O2 sensor voltage / / 0,757 / / V / / 0,000 / / 1,400 /
PGM-FI / Battery voltage / / 13,0 / / V / / 12,0 / / 15,0 /
PGM-FI / Injector / / 3,509 / / ms / / 2,400 / / 6,000 /
PGM-FI / Spark advance / / 14,5 / / deg / / 13,0 / / 17,0 /
PGM-FI / Fuel pump control / / ON / - - -

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 8. oktober 2013 23:38
af Baddi
Katana skrev:Min Honda fik udlæst motorstyring, ECU, under besøget hos importør. Diagnoserapporten fulgte med da jeg igen fik min scooter.
Måske kan rapportens tal ha' interesse for nogen.
ECU på Honda'en har id-nummer : 0100FF0101.

System / / Parameter / / Value / / Unit / / Idle min. / / Idle max./

PGM-FI / Engine speed / / 1912 / / RPM / / 1800 / / 2000 /
PGM-FI / TP sensor / / 0 / / deg / / -2 / / 2 /
PGM-FI / Map sensor / / 73 / / kPa / / 20 / / 110 /
PGM-FI / O2 sensor voltage / / 0,757 / / V / / 0,000 / / 1,400 /
PGM-FI / Battery voltage / / 13,0 / / V / / 12,0 / / 15,0 /
PGM-FI / Injector / / 3,509 / / ms / / 2,400 / / 6,000 /
PGM-FI / Spark advance / / 14,5 / / deg / / 13,0 / / 17,0 /
PGM-FI / Fuel pump control / / ON / - - -

Halløjsa. :mrgreen:
Dejligt at se nogle tal jeg genkender. ;)

Nu ved jeg ikke om du har nogen mulighed for at skrue på tomgangen her, men jeg kan se at trykket ved tomgang er små højt. :)
Jeg ved så ikke hvor stor din indsprøjter er, men hvor lang tid den er åben virker også som om den giver lige lovlig meget benzin, men det kan jo også skyldes omdrejningstallet og trykket som jeg normalt har presset længere ned. :)

O2 sensoren, også kaldt lambda sonde, findes i tre udgaver der bruges, men uanset hvad, så kan jeg se at det er en fed blanding du har der. Narrowband sensoren skal være på 0,45V for at den er korrekt og over er så fed blanding og under er mager blanding. Af Wideband sensorene er der to der giver mening at bruge: LSU 4,2 og opgraderingen LSU 4,9, omend 4,2 skal kalibreres en gang imellem og ikke er nær så fintfølende. Ved LSU 4,2 vil den spænding betyde at dit blandingsforhold er 0,85-0,9 lambda, hvilket er omkring AFR 13, hvis jeg husker rigtigt. Ved LSU 4,9 er dit blandingsforhold i følge skemaerne 0,822-0,850 lambda, hvilket er tættere på AFR 12,5. Det optimale er lambda=1, hvilket med benzin er AFR 14,7. :D

Det virker også igen lidt mærkeligt for mig at tændingen er så tidligt, da den ved mig kommer ned på 0 grader og endda hen til et par grader efter øverste dødpunkt. Det lader således for mig enten til at den kæmper for at holde motoren kørende i en småhøj tomgang, men det kan også bare være at din motor og styreenhed samt andre dele er meget forskellig fra min motor og mit gør-det-selv sæt. :mrgreen: